طرز تهیه کرم کارامل

طرز تهیه کرم کارامل با خامه طرز تهیه کرم کارامل با ژلاتین بدون فر فیلم طرز تهیه کرم کارامل آماده فیلم طرز تهیه کرم کارامل با ژله طرز تهیه کرم کارامل با ژله طرز تهیه کرم کارامل شکلاتی طرز تهیه کرم کارامل برای وسط کیک طرز تهیه کرم کارامل اماده تیارا

کرم کارامل یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم کارامل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کرم کارامل
تخم مرغ۳ عدد
شیر۱٫۵ لیوان
عصاره وانیل½ قاشق چایخوری
شکر½ لیوان

طرز تهیه کرم کارامل

مرحله اول

برای تهیه کرم کارامل خوشمزه، ابتدا یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس  شکر را اضافه کرده و بدون هم زدن و با گاهی تکان دادن تابه اجازه می دهیم، شکر حل و کاراملی شود. توجه داشته باشید شکر نسوزد چون تلخ می شود.

مرحله دوم

در این مرحله پس از درست شدن کارامل، قالب مورد نظر را انتخاب می کنیم، سپس کارامل را کف قالب می ریزیم، و پخش می کنیم تا تمام کف قالب را پوشش دهد. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا شیر را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم تا شیر جوش بیاید. در ادامه درون یک کاسه جداگانه تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ باز شود.

مرحله چهارم

در این مرحله عصاره وانیل را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس خوب هم میزنیم تا تخم مرغ کرم رنگ شود. در ادامه شیر داغ را در چند مرحله به آرامی اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد سفید شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ و شیر را از صافی رد می کنیم، سپس درون قالب می ریزیم. در ادامه داخل یک قابلمه تا نصف حجم قالب آب می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. در ادامه قالب را درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا حرارت گاز را ملایم می کنیم تا شیر ریز جوش بخورد، سپس روی درب قابلمه را دم کنی قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت بپزد. در ادامه کرم کارامل را چک کنید، باید حالت لرزنده داشته باشد.

مرحله هفتم

حالا اگر خواستید درون فر کرم کارامل را درست کنید، ابتدا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود. در ادامه قالب را درون یک قابلمه آب جوش قرار میدهیم، سپس به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فر می گذاریم.

مرحله هشتم

در نهایت قالب را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه کرم کارامل را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم. در پایان کرم کارامل را از یخچال خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظر سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.