طرز تهیه شیرینی مرنگ پفکی

طرز تهیه شیرینی پفکی روی بخاری طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ طرز تهیه شیرینی مرنگ بدون فر طرز تهیه شیرینی مرنگ آشپزخانه کوچک من طرز تهیه مرنگ بدون کرم تارتار طرز تهیه شیرینی مرنگ گردویی طرز تهیه مرنگ خانگی علت شل شدن شیرینی مرنگ

شیرینی مرنگ یکی از انواع شیرینی های ساده و پفکی خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی مرنگ پفکی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی مرنگ
سفیده تخم مرغ۱۰۰ گرم
شکر دانه ریز۲۰۰ گرم
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
وانیل یا پودر هلنوک قاشق چایخوری
رنگ خوراکی ژله ایبه صورت دلخواه

طرز تهیه شیرینی مرنگ پفکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی مرنگ پفکی ابتدا سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه شکر را به همراه آب لیمو ترش و پودر هل یا وانیل به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با دور تند همزن به اندازه ای مخلوط می کنیم که بافت مواد کشدار و غلیظ شود و رد پره های همزن روی مواد باقی بماند. در ادامه مایه شیرینی را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و در ۴ کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا روی هر کدام از مایه های شیرینی رنگ دلخواه خود را می ریزیم و کمی با همزن مخلوط می کنیم تا رنگ مواد کاملا یکدست شود. در صورتی که رنگ خوراکی ژله ای نداشته باشیم می توانیم از رنگ های طبیعی استفاده کنیم.

مرحله چهارم

به طور مثال می توانیم از مقداری زعفران دم کرده، پودر چغندر قرمز، پودر کاکائو و رنگ دهنده های دیگر طبیعی برای رنگی شدن شیرینی ها استفاده کنیم. در ادامه هر کدام از مایه های شیرینی را درون یک قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک سینی فلزی انتخاب می کنیم و درون آن را با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. سپس با قیف مایه شیرینی را روی کاغذ روغنی پایپ می کنیم. در ادامه سینی را روی بخار یا شوفاژ قرار می دهیم.

مرحله ششم

حدودا ۶ ساعت بعد شیرینی ها به طور کامل خشک شده و آماده مصرف هستند. در صورتی که بخواهیم این شیرینی را سریع تر درست کنیم ابتدا فر را روشن می کنیم تا گرم شود، سپس آنرا خاموش کرده و شیرینی را درون فر قرار می دهیم تا خشک شود.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.