طرز تهیه پودینگ انگلیسی

طرز تهیه پودینگ انگلیسی , پودینگ انگلیسی شکلاتی

پودینگ انگلیسی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده کشور انگلیس است که معمولا برای شب سال نو تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ انگلیسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پودینگ انگلیسی
شیر سرد۵ لیوان
پودر کاکائو¼ لیوان
پودر ژلاتین۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان
شکلات تخته ای۱۵۰ گرم
خامه صبحانه۳۰۰ گرم

طرز تهیه پودینگ انگلیسی

مرحله اول

برای تهیه پودینگ انگلیسی خوشمزه ابتدای کار شیر سرد را به همراه پودر کاکائو، شکر، پودر ژلاتین، پودر نسکافه و نشاسته ذرت را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر و پودر ژلاتین درون شیر حل شود و مواد کمی غلیظ شود. در ادامه حرارت را خاموش می زنیم و شکلات را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مایه پودینگ را به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات با حرارت مایه پودینگ به طور کامل ذوب شود. در ادامه خامه صبحانه را به مایه پودینگ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مایه پودینگ را درون قالب مورد نظرمان می ریزیم، سپس قالب را درون یخچال قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم پودینگ به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کاملا سفت شده و خودش را ببندد.

مرحله پنجم

در نهایت پس از گذشت این زمان پودینگ را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در ادامه مقداری پودر کاکائو روی پودینگ الک می کنیم و به اندازه دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.