طرز تهیه مربای بادمجان

فیلم طرز تهیه مربای بادمجان طرز تهیه مربای بادمجان سیاه با اهک طرز تهیه مربای بادمجان با پوست علت سیاه شدن مربای بادمجان طرز تهیه مربای بادمجان بدون آهک مربای بادمجان کوچک طرز تهیه مربای بادمجان به شکل گل

مربای بادمجان از مرباهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که شاید خیلی از کدبانوها حتی نام آنرا هم نشنیده باشند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای بادمجان
بادمجان ریز۳۵۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب۳۵۰ میلی لیتر
پودر دارچین½ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق مربا خوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای بادمجان

مرحله اول

برای تهیه مربای بادمجان خوشمزه ابتدای کار بادمجان را می شوییم، سپس با دستمال حوله ای خشک می کنیم. در ادامه پوست و کلاهک بادمجان ها را جدا می کنیم، سپس روی بادمجان ها را با چاقو شکاف ایجاد می کنیم.

مرحله دوم

حالا ۲ لیتر آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه بادمجان ها را درون آب جوش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بمانند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان بادمجان ها را درون آبکش می ریزیم، سپس با آب سرد آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی بادمجان ها کاملا خارج شود. در ادامه آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شربت جوش بیاید، سپس ذرات شکر درون آن کاملا حل شود. در ادامه زمانی که شربت جوش آمد بادمجان ها را درون آن می ریزیم و پس از ۵ دقیقه زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر دارچین را به همراه پودر هل به مربا اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم مربا به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

حالا ۵ دقیقه آخر پخت آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم تا از شکرک زدن مربا جلوگیری کند. در ادامه زمانی که بادمجان ها کاملا شفاف شدند، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از شیره مربا را بین دو انگشت تست می کنیم، در صورتی که شیره کش دار بود مربا به قوام مطلوب رسیده است. در ادامه یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم و درون آن را با دستمال خشک می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت مربا را درون شیشه می ریزیم، سپس درب آن را محکم می بندیم و درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. در آخر مربا بادمجان را در وعده صبحانه به همراه کره و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.