طرز تهیه مربای کامکوات

طرز تهیه مربای کامکوات رزا منتظمی طرز تهیه مربای کامکوات حلقه ای فیلم طرز تهیه مربای کامکوات طرز تهیه مربای کامکوات با اهک مربای کامکوات ساناز مینایی خواص مربای کامکوات طرز تهیه مربای کامکوات خانم اردستانی

مربای کامکوات یکی از مرباهای جدید و بسیار خوشمزه ایرانی است که در شمال کشورمان شناخته شده تر می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کامکوات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای کامکوات
کامکوات۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
آب۱ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
عرق هل سبز۱ قاشق مربا خوری
آبلیمو½ قاشق مربا خوری

طرز تهیه مربای کامکوات

مرحله اول

برای تهیه مربای کامکوات خوشمزه ابتدا کامکوات ها را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه با چنگال چند سوراخ روی کامکوات ها ایجاد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه زمانی که آب جوش آمد کامکوات ها را درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه جوش بزند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از این زمان کامکوات ها را با آب سرد آبکشی می کنیم و مجددا این کار را ۲ مرتبه تکرار می کنیم تا تلخی کامکوات ها از بین برود. در ادامه درون یک قابلمه مناسب آب را به همراه شکر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم ذرات شکر حل شود. در ادامه آبلیمو را به دلیل شکرک نزدن شربت به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و کامکوات به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم کامکوات ها به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم جوش بزند. پس از گذشت ۴۵ دقیقه عرق هل را به همراه گلاب به مربا اضافه می کنیم، سپس پس از ۳ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم، سپس درب قابلمه را می بندیم تا مربا دم کند. پس از گذشت ۳ تا ۴ ساعت مربا کامکوات آماده است، در آخر آن را درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.