طرز تهیه کیک تی تاپ

کیک تی تاپ طرز تهیه تی تاپ بازاری فیلم طرز تهیه تی تاپ خانگی کرم داخل تی تاپ طرز تهیه مواد میانی تی تاپ عکس تی تاپ طرز تهیه تیتاب با فر طرز تهیه تی تاپ اپارات

کیک تی تاپ یکی از کیک های خوشمزه و پنبه ای بازاری است که شنیدن نامش خاطرات زیادی را برای متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ زنده می کند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک تی تاپ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک تی تاپ
آرد۱ و ¼ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
آب یا شیر ولرم¼ لیوان
شکر½ لیوان
روغن مایع¼ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق مرباخوری
پودر کاکائو۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک تی تاپ

مرحله اول

برای تهیه کیک تی تاپ خوشمزه ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به مدت ۵ دقیقه مواد را با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت شان کشدار و رنگ شان کرمی شود.

مرحله دوم

در این مرحله وانیل و روغن را اضافه می کنیم و به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه آب یا شیر ولرم را به کاسه اضافه می کنیم و به همراه دیگر مواد کمی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا ۱ قاشق غذاخوری از آرد بر می داریم، سپس آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه ترکیب آرد و بکینگ پودر را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ۳ قاشق غذاخوری از مایه کیک را بر میداریم و ۱ قاشق آرد را که قبلا بر داشته بودیم به کاسه حاوی مایه کیک اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه پودر کاکائو را به ۳ قاشق غذاخوری مایه کیک اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. سپس قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده پوشش می دهیم. در ادامه مایه کیک ساده را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک کاکائویی را درون قیف می ریزیم و به صورت مارپیچی روی مایه کیک ساده قیف می زنیم. در ادامه قالب را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر که حالا به خوبی گرم شده است قرار می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد.

مرحله هفتم

پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شود، سپس به صورت مستطیلی برش می زنیم. برای کرم بین تی تاپ می توانیم از کرم پاتیسیر یا کرمفیل نیز استفاده کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.