طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی مرحله به مرحله با عکس فیلم طرز تهیه شیرینی ناپلئونی طرز تهیه شیرینی ناپلئونی بدون خمیر هزارلا طرز تهیه شیرینی ناپلئونی بدون فر طرز تهیه شیرینی ناپلئونی مجلسی طرز تهیه شیرینی ناپلئونی روی گاز طرز تهیه شیرینی ناپلئونی بازاری طرز تهیه شیرینی ناپلئونی کوکپد

شیرینی ناپلئونی یکی از انواع شیرینی های خامه ای بسیار پرطرفدار ایرانی است که با ظاهرهای بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ناپلئونی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ناپلئونی
خمیر هزارلا۲ بسته
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
پودر پسته۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم خامه
خامه قنادی۴۰۰ گرم
شکر۴ قاشق غذاخوری
پودر سفت کننده۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
گلاب۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ناپلئونی ساده در ابتدای کار المنت بالا و پایین فر را روشن می کنیم و فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله دوم

در این مرحله خمیر هزارلا را به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم و درون سینی فر قرار می دهیم، سپس سینی را درون فر می گذاریم و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا روی آن پف کرده و به خوبی برشته شود.

مرحله سوم

حالا پس از گذشت این زمان خمیر هزارلا را از فر خارج می کنیم، اجازه می دهیم خمیر کاملا خنک شود. در ادامه با چنگال روی خمیر را که ترد است خرد می کنیم، سپس خرده های خمیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر قند را درون الک می ریزیم و روی خرده های خمیر الک می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند. در ادامه خامه را درست می کنیم، برای این منظور ابتدا یک کاسه ترجیحا استیل انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا کاسه و دسته های همزن برقی را درون فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون فریزر بمانند، برای این منظور که خامه سریع تر فرم بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان کاسه را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پس از گذشت این زمان دسته های همزن برقی و کاسه را از فریزر خارج می کنیم و خامه را به همراه شکر، پودر سفت کننده، وانیل و گلاب درون کاسه می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی، مخلوط خامه را هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا به هم زدن خامه ادامه می دهیم تا خامه فرم بگیرد. در ادامه خامه را درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود، سپس یک لایه خمیر هزارلا را روی سطح کار قرار می دهیم و روی آن را با خامه فرم گرفته کاور می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مجددا یک لایه خمیر روی خامه قرار می دهیم و روی خمیر را با خامه می پوشانیم، سپس این مراحل را به ترتیب انجام می دهیم تا خمیر تمام شود. در ادامه شیرینی را به اندازه دلخواه برش می زنیم و اطراف آن را با خامه کاور می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت مقداری از مخلوط پودر قند و خرده خمیر را روی شیرینی ها می ریزیم و به مدت ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. در نهایت شیرینی های ناپلئونی را از یخچال خارج کرده و با پودر پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.