طرز تهیه رولت خامه ای

طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه بدون فر طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه طرز تهیه نان رولت طرز تهیه رولت خامه ای در توستر فیلم رولت خامه ای فیلم طرز تهیه رولت خامه ای با پیمانه طرز تهیه رولت خامه ای آشپزخانه کوچک من طرز تهیه رولت خامه ای برای 10 نفر

رولت خامه ای از شیرینی های محبوب و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای پذیرایی در مجالس و مهمانی ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت خامه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم رولت خامه ای
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱۲۰ گرم
آرد۱۲۰ گرم
عسل⅕ سوپخوری
آب جوش۲ قاشق سوپخوری
عصاره وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
خامه قنادیبه مقدار کافی

تهیه رولت خامه ای

مرحله اول

برای تهیه رولت خامه ای خوشمزه به روش قنادی ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل تخم مرغ ها را در فضای آشپرخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه ۲ کاسه گود و مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سفیده و زرده تخم مرغ را ازهم جدا می کنیم، سپس جداگانه در هر کاسه قرار می دهیم. در ادامه سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی می زنیم، سپس نیمی از شکر را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا به مدت ۵ دقیقه سفیده تخم مرغ را هم می زنیم تا پف دار شود که وقتی ظرف را بر می گردانیم از ظرف جدا نشود. در ادامه سفیده تخم مرغ فرم گرفته را درون یخچال قرار می دهیم، سپس عصاره وانیل را روی زرده تخم مرغ می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله با دور تند همزن برقی زرده تخم مرغ را هم می زنیم، سپس نیمی دیگر از شکر را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه به هم زدن ادامه می دهیم تا بافت مواد به حالت کش دار و سفید رنگ در آید.

مرحله پنجم

حالا آب جوش را به همراه عسل به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون یک ظرف جداگانه ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را این بار درون الک میریزیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط زرده تخم مرغ الک می کنیم. در ادامه با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه مخلوط سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مخلوط سفیده تخم مرغ را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در این مرحله فر را روی حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

در این مرحله درون سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس مایه رولت را روی کاغذ روغنی می ریزیم و پهن می کنیم، سپس با پالت روی آن را کاملا صاف می کنیم. در ادامه سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم نان رولت به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه به طور کامل بپزد و روی آن طلایی شود. پس از گذشت ۱۲ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان رولت طلایی شود، سپس سینی را از فر خارج می کنیم و با یک پارچه تمیز روی آن را می پوشانیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم نان رولت به مدت ۱۰ دقیقه خنک شود. در ادامه با چاقو نان رولت را از سینی جدا می کنیم، سپس نان رولت را درون همان پارچه  بر می گردانیم. حالا کاغذ روغنی را از پشت نان رولت جدا می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا نان رولت را با همان پارچه رول می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در این حین خامه قنادی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله خامه را به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه رولت را از یخچال خارج می کنیم، سپس خامه فرم گرفته را روی آن می ریزیم و با پالت روی رولت پهن می کنیم تا به همه قسمت های رولت برسد.

مرحله سیزدهم

در نهایت مجددا رولت را رول می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم و برش می زنیم، سپس با پودر پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.