طرز تهیه کیک قاشقی

طرز تهیه کیک قاشقی ساده و سریع طرز تهیه کیک قاشقی بدون ماست طرز تهیه کیک قاشقی باشیر فیلم طرز تهیه کیک قاشقی طرز تهیه کیک قاشقی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کیک قاشقی بدون فر و همزن کیک قاشقی بدون بیکینگ پودر کیک قاشقی با قالب

کیک قاشقی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که به صورت فوری تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قاشقی ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک قاشقی
تخم مرغ۱ عدد
ماست½ لیوان
شکر½ لیوان
وانیل یا پودر هلنوک قاشق چایخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
آرد۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک قاشقی

مرحله اول

برای تهیه کیک قاشقی خوشمزه ابتدا تخم مرغ و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی مخلوط می کنیم تا رنگ مواد کرمی شود. در ادامه ماست را به همراه گلاب به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را در حد ۳۰ ثانیه دیگر ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس آرد و بکینگ پودر را داخل یک کاسه جداگانه مخلوط می کنیم تا به خوبی با هم ترکیب شوند، سپس یک تا دو مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد و بکینگ پودر را مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در ادامه مواد را با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و غلظت مایه کیک مانند ماست شود. در صورت که مایه کیک خیلی شل بود کمی آرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مایه کیک آماده شد، یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که کیک ها در هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. در ادامه صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن داغ شد، با قاشق از مایه کیک بر میداریم و درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت کیک ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شده و طلایی شود.

مرحله ششم

در این مرحله کیک های آماده شده را از روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای می چینیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در نهایت کیک ها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و با شکلات ذوب شده و پودر پسته تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.