طرز تهیه کیک فنجانی یلدایی

کیک فنجانی یلدایی , طرز تهیه کیک فنجانی یلدایی , دستور پخت کیک فنجانی یلدایی

کیک فنجانی یلدایی نوعی کاپ کیک خوشمزه و مجلسی است که می توانیم از آن برای پذیرایی در شب یلدا استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک فنجانی یلدایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد ۳ صفر۱ و نیم لیوان
شکر½ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع¼ لیوان
شیر یا آب⅓ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
رنگ خوراکی ژله ای سبز و قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک فنجانی یلدایی

مرحله اول

برای تهیه کیک فنجانی یلدایی خوشمزه و خوشرنگ ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ را درون کاسه می ریزیم و لخته های سفید رنگ تخم مرغ که به زرده آن چسبیده است را جدا می کنیم تا کیک بوی بد تخم مرغ را نگیرد.

مرحله دوم

حالا شکر را به همراه وانیل به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی تا اندازه ای که تخم مرغ کف کند مخلوط می کنیم. در ادامه شیر را به همراه روغن مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا با همزن دستی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد ۳ صفر و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس روی مخلوط تخم مرغ الک می کنیم. در ادامه مایه کیک را با لیسک به صورت دروانی به یک سمت مخلوط می کنیم، سپس مایه کیک را به ۳ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا رنگ خوراکی قرمز را به مایه کیکی که از همه بیشتر است اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مایه تغییر رنگ بدهد. در ادامه به مایه کیکی که از دیگری بیشتر است رنگ خوراکی سبز اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا خمیر تغییر رنگ بدهد.

مرحله پنجم

در این مرحله فنجان های مورد نیاز را انتخاب می کنیم، سپس درون آن ها را با مقداری روغن چرب می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس مایه کیک سبز را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و درون فنجان ها پایپ می کنیم.

مرحله ششم

حالا اضافی مایه کیک سبز که به اطراف فنجان می ریزد را با دستمال کاغذی پاک می کنیم. در ادامه مایه کیک سفید را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس مایه کیک سفید را ابتدا از اطراف فنجان روی مایه سبز پایپ می کنیم، سپس وسط را پر می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک قرمز را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم و روی مایه کیک سفید پایپ می کنیم و اطراف فنجان را با دستمال تمیز می کنیم. در ادامه فنجان ها را درون قابلمه قرار می دهیم و تا نیمه های فنجان ها آب جوش می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس روی درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و درب قابلمه را می گذاریم، سپس اجازه می دهیم درون آب جوش بمانند تا بپزند. پس گذشت ۲۰ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله اگر کیک پخته بود حرارت را خاموش می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بمانند و استراحت کنند. در ادامه فنجان ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس با نوک چاقو اطراف کیک را از فنجان جدا می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت کاپ کیک های هندوانه ای را درون ظرف مورد نظر می چینیم، سپس با استفاده از شکلات اشکی روی کیک را تزئین می کنم. این کیک خوشمزه را در شب یلدا درست کنید و به همراه چای کنار عزیزان میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.