طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

پاناکوتا زعفرانی و شکلاتی طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با نشاسته طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی بدون خامه پاناکوتای زعفرانی سراشپزباشی طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی برای 10 نفر طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با ژله

پاناکوتا زعفرانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتا زعفرانی
شیر۳ لیوان
شکر۱۲  قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
گلاب۳ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتا زعفرانی خوشمزه ابتدا نصف لیون شیر را به همراه ژلاتین داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا حالت اسفنجی پیدا کند. در ادامه کاسه را به روش بن ماری روی بخار آب کتری یا سماور قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا به آرامی شیر را هم می زنیم تا ژلاتین به طور کامل درون شیر حل شود. در ادامه باقیمانده شیر را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد، وانیل را به همراه زعفران دم کرده، خامه، گلاب و ترکیب شیر و ژلاتین بن ماری شده به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را ترکیب کرده و قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مواد کاملا خنک شوند، سپس یک قالب مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس مایه پاناکوتا را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را در یخچال قرار می دهیم تا دسر حالت بگیرد و به اطلاح کدبانوها ببندد.

مرحله پنجم

حدود ۵ تا ۶ ساعت زمان می دهیم تا دسر کاملا سفت شود، سپس آنرا از یخچال خارج می کنیم. برای خارج کردن دسر از قالب ابتدا نوک یک چاقوی تیز را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس لبه های دسر را با چاقو آزاد می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه سر تا سر لبه های دسر را از قالب جدا کردیم، یک ظرف مناسب روی درب قالب قرار می دهیم، سپس قالب را روی ظرف بر می گردانیم. در نهایت دسر را تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم تا منسجم باقی بماند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.