طرز تهیه لوکوم

طرز تهیه لوکوم بدون ژلاتین طرز تهیه لوکوم میوه ای طرز تهیه لوکوم با نشاسته ذرت طرز تهیه لوکوم عروس طرز تهیه لوکوم با پودر ژله طرز تهیه لوکوم شیر طرز تهیه لوکوم هویج طرز تهیه لوکوم شکلاتی

لوکوم یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که شباهت زیادی به باسلوق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم لوکوم
نشاسته گل۱ لیوان
آب سرد۱ لیوان
شکر۱ لیوان
پودر ژله به رنگ دلخواه۱ بسته
نشاسته ذرتبه مقدار کافی

طرز تهیه لوکوم

مرحله اول

برای تهیه لوکوم خوشمزه ابتدا درون یک قابلمه مناسب نشاسته گل را به همراه آب اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا نشاسته گل کاملا درون آب حل شود. در ادامه شکر را به همراه پودر ژله دلخواه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه لوکوم غلیظ شود. در ادامه زمانی که مایه لوکوم به غلظت مطلوب رسید، آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درون یک ظرف مناسب را با مقداری آب خیس می کنیم و درون آن را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس مایه لوکوم را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با قاشق خیس روی مایه لوکوم را صاف و یکدست می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه لوکوم را به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود و خودش را بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان مقداری نشاسته ذرت درون الک می ریزیم، سپس روی سطح کار الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله لوکوم را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سطح کار بر می گردانیم و کیسه فریزر را به آرامی از آن جدا می کنیم. در ادامه چاقو را به نشاسته ذرت آغشته می کنیم، سپس لوکوم را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله ششم

در نهایت مجددا مقداری نشاسته ذرت درون الک می ریزیم و قسمت هایی از لوکوم که نشاسته ذرت ندارد الک می کنیم. در آخر لوکوم ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.