طرز تهیه باسلوق گردویی

طرز تهیه باسلوق گردویی با شیره انگور طرز تهیه باسلوق گردویی تصویری طرز تهیه باسلوق لوله ای فیلم طرز تهیه باسلوق با شیره انگور طرز تهیه باسلوق زعفرانی بدون ژلاتین طرز تهیه باسلوق خانم جمشیدیان

باسلوق گردویی یکی از انواع شیرینی ها بسیار خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باسلوق گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم باسلوق گردویی
نشاسته۱ لیوان
آب۳ لیوان
گلاب⅓ لیوان
جوهر لیمو¼ قاشق چایخوری
شکر۱٫۵ لیوان
کره۲۰ گرم
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار کافی
پودر نارگیل۱ لیوان

طرز تهیه باسلوق گردویی

مرحله اول

برای تهیه باسلوق گردویی مخصوص و خوشمزه ابتدا نشاسته را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا نشاسته به طور کامل درون آب حل شود، سپس کاسه را کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله باقیمانده آب را به همراه شکر، گلاب و زعفران دم کرده داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا جوهر لیمو را به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا شکر به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه کمی زمان می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس ترکیب نشاسته و آب را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله باید مواد درون قابلمه را به صورت مرتب هم بزنیم تا طعم و بوی خامی نشاسته به طور کامل حل شود. توجه داشته باشید که حرارت زیر قابلمه باید روی کمترین درجه باشد تا نشاسته کاملا پخته شود.

مرحله پنجم

مرحله هم زدن نشاسته حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد، به همین دلیل باید این مرحله را با صبر و حوصله پشت سر بگذاریم. باید مواد را تا زمانی که به صورت گهواره ای در وسط تابه جمع شود هم بزنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه مواد در وسط قابلمه جمع شد، کره را به همراه وانیل به قابلمه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کره و وانیل جذب مایه باسلوق شوند. پس از اینکه مواد با هم ترکیب شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله پودر نارگیل را درون یک بشقاب می ریزیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک ار مایه باسلوق بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه نصف مغز گردو روی آن قرار داد و فشار می دهیم تا درون باسلوق فرو برود.

مرحله هشتم

در صورت تمایل می توانیم مایه باسلوق را روی پلاستیک چرب شده به صورت یکدست پهن کنیم، سپس مغز های گردو خرد شده را در وسط آن قرار دهیم. در ادامه مایه باسلوق را به صورت لوله ای جمع کنیم و به اندازه های دلخواه برش بزنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.