طرز تهیه مربای کیوی

فیلم طرز تهیه مربای کیوی طرز تهیه مربا کیوی له شده طرز تهیه مربای کیوی رزا منتظمی طرز تهیه مربا کیوی دونفره طرز تهیه مربای کیوی به شکل گل طرز تهیه مربای کیوی خانم اردستانی

مربای کیوی یکی از انواع مرباهای پرطرفدار فصول پاییز و زمستان است که طعمی بسیار جذاب و خاص دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کیوی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای کیوی
شکر۵۰۰ گرم
آب۵۰۰ گرم
آب لیمو۱ قاشق چایخوری
وانیلبه مقدار کافی

طرز تهیه مربای کیوی

مرحله اول

برای تهیه مربای کیوی خوشمزه ابتدای کار یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آب را به همراه شکر اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس ذرات شکر کاملا حل شده و غلیظ شود.

مرحله دوم

در این مرحله کیوی ها را تمیز می شوییم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم. در ادامه کیوی ها را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه صبر می کنیم تا شربت کمی غلیظ شود و حالتی کشدار پیدا کند.

مرحله سوم

وقتی شربت مربا به غلظت مناسب رسید و حالت کش دار پیدا کرد برش های کیوی را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه حرارت زیر قابلمه را بسیار ملایم می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه کیوی ها کاملا بپزد.

مرحله چهارم

در حین پخت کیوی ها کف روی مربا را با کفگیر می گیریم، این کار باعث می شود تا مربا شفاف و خوشرنگ تر شود. در آخر پخت آبلیمو و وانیل را اضافه می کنیم بعد از چند جوش حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم مربا در دمای محیط به مدت ۲۴ ساعت بماند. در ادامه بعد از گذشت ۲۴ ساعت اگر مربا قوام مطلوب را نداشت آن را مجددا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کمی غلیظ تر شده و قوام پیدا کند

مرحله ششم

ولی اگر مربا خیلی سفت بود، به آن مقداری آب جوش اضافه می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم بعد از چند جوش حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه مربا را درون شیشه مورد نظر بریزید، سپس با کره میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.