طرز تهیه مربای کدو حلوایی

طرز تهیه مربای کدو حلوایی با آهک طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون اهک مربای کدو حلوایی بدون آهک نی نی سایت قیمت مربای کدو حلوایی طرز تهیه مربای کدو حلوایی با شیره انگور طرز تهیه مربای کدو حلوایی خانم اردستانی طرز تهیه مربای کدو حلوایی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه مربای کدو تنبل به شکل گل رز

مربای کدو حلوایی یکی از مرباهای خوشمزه بین المللی است که به دو صورت با آهک و بدون آهک درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای کدو حلوایی
کدو حلوایی۲ کیلوگرم
شکر۲ کیلوگرم
آب۴٫۵ پیمانه
آهک قنادی۱ لیوان
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه مربای کدو حلوایی خوشمزه ابتدا کدو حلوایی را از وسط نصف کرده و تخمه هایش را به طور کامل خارج می کنیم. در ادامه پوست کدو حلوایی را جدا کرده و آنرا به صورت مکعبی یا با کاتر دلخواه قالب می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کدو حلوایی خرد شده را کنار می گذاریم، سپس آهک را درون یک پارچ مناسب می ریزیم و ۸ لیوان آب اضافه می کنیم. در ادامه با استفاده از یک قاشق، آهک را به خوبی هم می زنیم تا با آب به طور کامل ترکیب شود.

مرحله سوم

حالا پارچ را کنار می گذاریم تا آهک به طور کامل ته نشین شود. پس از اینکه آهک ته نشین شد، آب درون پارچ را با استفاده از یک ملاقه خارج می کنیم و درون یک ظرف مناسب می ریزیم. بهتر است آب را از صافی رد کرده و درون ظرف بریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کدوهای خرد شده را به آب آهک صاف شده اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت درون آن بمانند تا حالت بگیرد. بهتر است هر چند ساعت یک بار، کدوها را با قاشق کمی هم بزنیم تا جا به جا شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان کدوها را از آب آهک خارج کرده و با آب سرد به خوبی می شوییم. در ادامه کدوها را درون یک لگن می ریزیم و چند لیوان آب سرد اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم کدوها به مدت ۶ ساعت درون آب سرد بمانند.

مرحله ششم

بهتر است هر ۲ ساعت یک بار آب درون لگن را تعویض کنیم تا آهک روی کدوها به طور کامل از بین برود. پس از گذشت این زمان، شکر را به همراه ۴٫۵ پیمانه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد و شربت شروع به جوشیدن کرد، اجازه می دهیم شربت کمی غلیظ شود. در همین حین کدوها را آبکش کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا به طور کامل خشک شوند.

مرحله هشتم

پس از اینکه شربت مربا کمی غلیظ شد، کدوها را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل بپزند. حرارت زیر قابلمه را روی کمترین درجه قرار داده و اجازه می دهیم کدوها به مدت یک و نیم تا دو ساعت بپزند و نرم شوند.

مرحله نهم

پس از اینکه کدوها به طور کامل پختند و مربا به قوام رسید، آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه کرده و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم مربا کاملا خنک شود، سپس آنرا درون ظرف ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.