طرز تهیه نان باگت

طرز تهیه نان باگت خانگی با آرد گندم طرز تهیه نان باگت ترکیه طرز تهیه نان باگت دونفره طرز تهیه نان باگت آپارات طرز تهیه نان باگت فرانسوی طرز تهیه نان باگت پوک طرز تهیه نان باگت خانگی بدون شیر طرز تهیه نان باگت در تنور گازی

نان باگت یکی از انواع نان های حجیم بین المللی است که معمولا در کنار غذاهای ساندویچی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان باگت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۹ نان
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مربا خوری
کره۵۰ گرم
آب۱ و نیم لیوان
ارد۴ لیوان
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان باگت

مرحله اول

برای تهیه نان باگت خوشمزه ابتدا درون یک لیوان مناسب آب ولرم می ریزیم، سپس خمیر مایه را به همراه کمی شکر به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و روی آن را با نعلبکی می پوشانیم و اجازه می دهیم به عمل بیاد.

مرحله دوم

حالا درون یک کاسه مناسب شکر، نمک و آرد را مخلوط می کنیم، سپس خمیر مایه به عمل آمده را اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه کم کم آب را اضافه می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله سوم

در این مرحله کره را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود، سپس اجازه می دهیم کامل خنک شود و به خمیر اضافه می کنیم. در ادامه خمیر را ورز می دهیم تا خمیری لطیف بدست آید، سپس آنرا روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به ۹ قسمت تقسیم می کنیم و چونه می گیریم. در ادامه روی چونه ها را با نایلون فریزر چرب شده می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند. پس از استراحت اولیه چونه ها را با دست باز می کنیم.

مرحله پنجم

حالا چونه های باز شده را به صورت طولی رول می کنیم، سپس خط اتصال را با دست محو می کنیم و دو ظرف خمیر را به سمت داخل جمع می کنیم تا گرد شود. در ادامه درون سینی فر را مقداری آرد می پاشیم، سپس خمیر های رول شده را در سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی خمیر ها را با نایلون فریزر چرب می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از این مدت روی خمیر ها را می توانیم مقداری رومال زرده تخم مرغ یا آب اسپری کنیم.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ دجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه مقداری کنجد روی خمیر ها می پاشیم، سپس یک کاسه آب جوش درون فر قرار می دهیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم نان ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان، نان ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس درون پارچه نخی می پیچیم تا خشک نشوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.