طرز تهیه کیک شیر داغ

طرز تهیه کیک شیر داغ بدون کره طرز تهیه کیک شیرین کیک با دو لیوان شیر طرز تهیه کیک با شیر بدون روغن کیک شیر داغ در قابلمه کیک شیر داغ کاراملی طرز تهیه کیک شیر داغ بدون فر کیک شیر داغ آشپزخانه کوچک من

کیک شیر داغ یکی از کیک های محبوب در سراسر جهان است که معمولا برای عصرانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیر داغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شیر داغ
شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد بزرگ
آرد۲ پیمانه
شکر۱ و ¼ پیمانه
روغن¾ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
رنده پوست لیمو ترش (اختیاری)۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیر داغ

مرحله اول

برای تهیه کیک شیر داغ ابتدا شیر را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم. حالا با انگشت دست شیر را تست می کنیم و زمانی که داغی آنرا به خوبی حس کردیم، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه با همزن می زنیم تا رنگ مواد کرمی شده و حجم شان تقریبا دو برابر شود. در ادامه روغن را به همراه شیر داغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا در حد ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه دیگر مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. سپس آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ترکیب آرد و بکینگ پودر را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک ترکیب می کنیم. پس از اینکه آرد به طور کامل به خورد مایه کیک رفت، قالب مان را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا با روغن جداکننده به خوبی چرب می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که این کیک پف زیادی دارد و باید از قالبی استفاده کنیم که ارتفاع زیادی داشته باشد. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و چند بار روی سطح کار می کوبیم، سپس در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله ۴۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می دهیم تا کیک به طور کامل بپزد، بعد از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که پخته بود از فر خارج می کنیم. در ادامه صبر می کنیم کیک از حرارت بیفتد، سپس از قالب خارج می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.