طرز تهیه کیک پرتقالی ساده

طرز تهیه کیک با شربت پرتقال طرز تهیه کیک پرتقالی ساده طرز تهیه کیک پرتقالی با گردو طرز تهیه کیک پرتقالی خیس طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر طرز تهیه کیک پرتقالی با شیر طرز تهیه کیک پرتقالی سوران طرز تهیه کیک پرتقالی با خمیر مایه

کیک پرتقال یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا در فصل پاییز تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقالی ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک پرتقالی ساده
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
آب پرتقال۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
رنده پوست پرتقال۱ عدد
زردچوبه۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۲٫۵ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
آرد۲٫۵ لیوان

طرز تهیه کیک پرتقالی ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک پرتقالی خوشمزه و ساده ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده پوشش می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ های هم دمای محیط را به همراه شکر درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با دور تند همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد پفکی و رنگشان سفید شود. در ادامه آب پرتقال را می افزاییم.

مرحله سوم

حالا با دور متوسط همزن، مواد را کمی هم می زنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه روغن مایع را به همراه رنده پوست نارنجی یک پرتقال اضافه کرده و مواد را در حدی که با هم یکدست شوند، مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله زردچوبه را اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند.  در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و جوش شیرین با هم ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، سپس دو مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ترکیب آرد را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مواد درون کاسه الک می کنیم. در ادامه مواد را با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود، سپس آنرا درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم، سپس در طبقه وسط فر قرار می دهیم. پس از گذشت ۳۵ دقیقه کیک را تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود از فر خارج می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.