طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو ساده طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی طرز تهیه تیرامیسو ساده با بیسکویت پتی بور طرز تهیه تیرامیسو بدون تخمه مرغ طرز تهیه تیرامیسو برای ۱۰ نفر طرز تهیه تیرامیسو لیوانی ساده طرز تهیه تیرامیسو سیب طرز تهیه تیرامیسو برای ۴ نفر

تیرامیسو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور ایتالیا است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم تیرامیسو
بیسکوییت لیدی فینگر۱ بسته
اسپرسو، قهوه فوری یا نسکافه۱٫۵ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر دانه ریز یا پودر قند۵۰ گرم
عصاره وانیل¼ قاشق چایخوری
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
خامه قنادی۲۰۰ گرم

طرز تهیه تیرامیسو

مرحله اول

برای تهیه تیرامیسوی خوشمزه ابتدا پودر قهوه فوری یا نسکافه را درون یک لیوان آب جوش می ریزیم و هم می زنیم تا مخلوط شود، سپس اجازه می دهیم کامل سرد شود. در ادامه یک کاسه قابل حرارت انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه شکر دانه ریز یا پودر قند درون کاسه اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا شکر حل شده و بافت تخم مرغ باز شود. در ادامه ظرف را روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا تخم مرغ حجیم و کشدار شود. در ادامه با دماسنج دمای تخم مرغ را می گیریم، اگر ۷۰ درجه سانتی گراد بود از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

حالا کاسه را کنار می گذاریم تا کمی از دمای مواد کاسته شود. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس پنیر ماسکارپونه را که حتما خنک باشد درون کاسه می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را به پنیر ماسکارپونه اضافه می کنیم، سپس عصاره وانیل را به مخلوط پنیر ماسکارپونه اضافه می کنیم. حالا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد ترکیب شده و حجیم و پف دار شود.

مرحله ششم

حالا درون یک کاسه جداگانه خامه قنادی را اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد در ادامه خامه فرم گرفته را به مخلوط پنیر ماسکارپونه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد را مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شده و یکدست شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس بیسکوییت های لیدی فینگر را درون قهوه فوری یا نسکافه سرد قرار می دهیم و در آن می غلطانیم.

مرحله هشتم

پس از قرار دادان بیسکوئیت ها در قهوری فوری اجازه می دهیم قهوه یا نسکافه به طور  کامل به خورد بیسکوییت ها برود، سپس آنها را درون ظرف می چینیم. حالا نیمی از مخلوط کرم را روی بیسکوییت ها می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله مخلوط کرم را به کمک لیسک روی تمام سطح بیسکوئیت ها پخش می کنیم. در ادامه مجددا بیسکوییت ها را درون قهوه زده، سپس روی کرم می چینیم و در آخر تمام کرم را روی بیسکوییت ها می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم.

مرحله دهم

حالا به کمک پالت کرم را صاف و یکدست می کنیم. در ادامه روی تیرامیسو را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت ۶ ساعت تیرامیسو را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله برای تزئین ترامیسو روی آن مقداری پودر کاکائو الک می کنیم. در ادامه تیرامیسو را به قطعات دلخواه برش می زنیم، سپس از قالب خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.