طرز تهیه زیتون پرورده ساده

طرز تهیه زیتون پرورده درجه یک طرز تهیه زیتون پرورده فوری طرز تهیه زیتون پرورده با سرکه طرز تهیه زیتون پرورده با سس مایونز طرز تهیه زیتون پرورده با کشک طرز تهیه زیتون پرورده با بادام زمینی طرز تهیه زیتون پرورده با تمر هندی طرز تهیه زیتون پرورده با ماست

زیتون پرورده از خوراکی های خوشمزه ایرانی است که در کنار انواع غذاهای سنتی و ایرانی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زیتون پرورده ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم زیتون پرورده ساده
زیتون سبز۵۰۰ گرم
آب انار ترش۱ پیمانه
چوچاق و نعناع۶ قاشق سوپخوری
گردوی سابیده شده۲۰۰ گرم
سیر۶ حبه
رب انار۱ قاشق غذاخوری
نمک، گلپر و دانه اناربه مقدار دلخواه

طرز تهیه زیتون پرورده ساده

مرحله اول

برای تهیه زیتون پرورده رستورانی ابتدا باید شوری زیتون ها را بگیریم. برای این منظور طعم زیتون ها را تست می کنیم و در صورتی که بیش از حد شور بودند، آنها را درون یک کاسه حاوی آب سرد می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم که زیتون ها به مدت یک ساعت یا بیشتر درون آب سرد بمانند تا شوری شان به طور کامل گرفته شود. نکته دیگر اینکه زیتون پرورده را می توانیم به سلیقه خود با زیتون با هسته یا بدون هسته درست کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که بخواهیم زیتون پرورده را با زیتون بدون هسته درست کنیم، هسته های زیتون ها را خارج می کنیم. در ادامه مغز گردو را درون هاون می ریزیم و به خوبی می سابیم تا کاملا پودر شده و یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله گردوی سابیده شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه آب انار را به همراه مقداری نمک و گلپر اضافه می کنیم. در ادامه سیر را با رنده ریز رنده کرده و به مواد درون کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا چوچاق و نعناع را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود. حالا زیتون ها را به کاسه اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که مواد را باید با دست به خوبی ترکیب کنیم تا مواد طعم دهنده جذب زیتون ها شوند. در نهایت زیتون پرورده را درون یک ظرف درب دار می ریزیم و به مدت چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا جا بیفتد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 31 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.