طرز تهیه نان تافتون تنوری

فیلم طرز تهیه نان تافتون طرز تهیه نان تافتون خانگی روی ساج طرز تهیه نان تافتون در تنور گازی طرز تهیه نان تافتون با شیر طرز تهیه نان تافتون سیستانی طرز تهیه نان تافتون بدون خمیر مایه نان تافتون مشهدی عکس نان تافتون

نان تافتون یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان تافتون تنوری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان تافتون تنوری
آرد نولحدود ۴ پیمانه
شیر۱ پیمانه
آب گرم¾ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان تافتون تنوری

مرحله اول

برای تهیه نان تافتون خوشمزه ابتدا شیر هم دمای محیط را به همراه آب گرم، شکر و خمیر مایه فوری را داخل یک کاسه گود و جادار می ریزیم، سپس مواد را با هم ترکیب می کنیم تا به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ۳ پیمانه از آرد را روی مواد درون کاسه الک کرده و در حین الک کردن آرد، مواد را با قاشق مخلوط می کنیم تا خمیری شل و یکدست به دست بیاد. در ادامه ماست را به همراه نمک اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا باقیمانده آرد را به صورت کنترل شده روی مواد درون کاسه الک کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف به دست بیاید که چسبندگی خیلی کمی داشته باشد. توجه داشته باشید که ممکن است آرد کمتر یا بیشتری نیاز باشد.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن زیتون را به خمیر اضافه کرده و با دست ورز می دهیم تا روغن به خورد خمیر برود. در ادامه یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را چونه گرفته و درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت در فضای آشپزخانه استراحت کند تا وَر بیاید. پس از گذشت یک ساعت، یک کاسه آب در فر قرار داده و فر را با دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله ششم

در همین حین سینی فر را به صورت برعکس در طبقه پایین فر قرار می دهیم تا گرم شود، سپس خمیر را از کاسه خارج کرده و به ۱۵ قسمت تقسیم می کنیم و هر قسمت را به صورت جداگانه چونه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی چونه ها را ۱۵ دقیقه می پوشانیم تا فر گرم شود و چونه ها نیز کمی استراحت کنند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه چونه ها را با وردنه به صورت گرد باز می کنیم، سپس با یک شانه تمیز، روی خمیرها نقش ایجاد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خمیر را به آرامی روی پشت سینی فر می اندازیم و اجازه می دهیم نان حباب بزند و به طور کامل بپزد، سپس آنرا از روی سینی فر بر می داریم. به همین صورت تمام خمیرها را آماده کرده و درون فر می پزیم.

مرحله نهم

در صورتی که روی نان ها سفید بود، در آخر نان ها را درون سینی فر می چینیم و چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها رنگ بگیرد. توصیه می کنیم این نان خوشمزه را به صورت داغ برای صبحانه امتحان کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.