طرز تهیه مربای پوست پرتقال

طرز تهیه مربای پوست پرتقال خشک فیلم طرز تهیه مربای پرتقال طرز تهیه مربای پوست پرتقال خانم گلاور طرز تهیه مربای پوست پرتقال خانم اردستانی خواص مربای پوست پرتقال طرز تهیه مربای پرتقال مجلسی طرز تهیه مربای پوست پرتقال و هویج مربای پوست پرتقال نی نی سایت

مربای پوست پرتقال از مرباهای ساده و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای پوست پرتقال در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای پوست پرتقال
خلال پوست پرتقال۳۰۰ گرم
شکر۱ کیلوگرم
آب۲۵۰ میلی لیتر
آب پرتقال۵۰۰ میلی لیتر
آب لیمو ترش۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

مرحله اول

برای تهیه مربای پوست پرتقال مجلسی ابتدا چند عدد پرتقال را به خوبی می شوییم و خشک می کنیم، سپس پوست می گیریم. توجه داشته باشید که فقط پوست نارنجی رنگ پرتقال برای مربا استفاده می شود.

مرحله دوم

پوست سفید رنگ داخل پرتقال را باید جدا کنیم. در ادامه پوست های پرتقال را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه چند لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس ۱۰ دقیقه صبر می کنیم و پوست های پرتقال را آبکشی می کنیم. این کار را باید چند بار انجام دهیم تا تلخی پوست پرتقال به طور کامل گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا آب را به همراه آب پرتقال و شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود. پس از اینکه شکر حل شد، خلال های پوست پرتقال را به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم مربا به غلظت مناسب برسد. پس از اینکه خلال های پوست پرتقال نرم شدند، آنها را از قابلمه خارج می کنیم و صبر می کنیم تا شربت مربا به قوام برسد.

مرحله ششم

برای اینکه متوجه شویم شربت به قوام رسیده است ، ۱ قاشق از شربت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس آنرا بین دو انگشت خود تست می کنیم. اگر بین دو انگشت کش آمد، یعنی به قوام رسیده است.

مرحله هفتم

پس از اینکه شربت به قوام رسید، آب لیمو ترش را به همراه خلال پوست پرتقال اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مربا خنک شود، سپس درون شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.