طرز تهیه مربای پرتقال ساده

طرز تهیه مربای پرتقال بدون پوست طرز تهیه مربای پرتقال مجلسی طرز تهیه مربای پرتقال اپارات فیلم طرز تهیه مربای پرتقال طرز تهیه مربای هویج و پوست پرتقال مربای پرتقال سریال طرز تهیه مربای پرتقال ریز مربای پرتقال نی نی سایت

مربای پرتقال یکی از انواع مرباهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای پرتقال ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای پرتقال ساده
پرتقال۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
نمک۱ قاشق سوپخوری
گلوکز۱ قاشق سوپخوری
آب پرتقال تازه۱ پیمانه

طرز تهیه مربای پرتقال ساده

مرحله اول

برای تهیه مربای پرتقال خوشمزه ابتدا نمک را به همراه ۳ لیتر آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آب را هم می زنیم تا نمک به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه سر و ته پرتقال ها را با چاقو جدا می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله با یک کارد تیز پرتقال ها را به صورت حلقه ای نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس پرتقال ها را درون آب نمک قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم پرتقال ها به مدت ۵ ساعت درون آب نمک استراحت کنند.

مرحله سوم

پس از گذشت ۵ ساعت، شکر را به همراه ۳ پیمانه آب و گلوکز داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود. در همین حین پرتقال ها را از آب نمک خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پرتقال ها را با آب سرد می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود. در ادامه پرتقال ها را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل بپزند و شهد مربا به قوام برسد.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که خیلی سریع نباید پرتقال ها را به مربا اضافه کنیم، چون جوشیدن طولانی مدت پرتقال ها باعث می شود که بافت شان بیش از حد نرم شده و له شوند. پس از اینکه مربا به قوام رسید، آب پرتقال را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مربا چند جوش بزند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مربا به مدت ۲۴ ساعت در فضای آشپزخانه استراحت کند، سپس آنرا در ظرف مناسب ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 2 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.