طرز تهیه مربای زرشک

طرز تهیه مربای زرشک تصویری مربای زرشک تازه رزا منتظمی طرز تهیه مربای زرشک خشک طرز تهیه مربای زرشک خانم گلاور علت سیاه شدن مربای زرشک مربای زرشک با پیمانه طرز تهیه مربای زرشک سیاه زمان پخت مربای زرشک

مربای زرشک از مرباهای فصلی ایرانی است که معمولا با زرشک تازه درست می شود و طعمی بین ترش و شیرین دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای زرشک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای زرشک
زرشک تازه۲۵۰ گرم
شکر۷۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
آب۲ پیمانه

طرز تهیه مربای زرشک

مرحله اول

برای تهیه مربای زرشک خوشمزه و مجلسی ابتدا زرشک ها را با دقت پاک می کنیم، سپس درون لگن می ریزیم و با آب سرد به خوبی می شوییم. این کار باعث می شود تمام گرد و غبار موجود بر زرشک ها خارج شوند.

مرحله دوم

بعد از اینکه شستن زرشک ها به پایان رسید، آنها را از خوشه جدا می کنیم و فقط از زرشک های سالم برای تهیه مربا استفاده می کنیم. دانه های زرشک خراب می توانند باعث بد طعم شدن مربای زرشک شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند و شکر به طور کامل حل شود. حالا زمان می دهیم شربت به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه که شربت کمی غلیظ شد، زرشک های شسته شده را به قابلمه اضافه می کنیم و ۲ دقیقه زمان می دهیم تا زرشک ها در شربت بجوشند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

پس از اینکه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشتیم، وانیل را اضافه می کنیم. در صورت تمایل به جای وانیل می توانیم از هل نیز استفاده کنیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که زرشک نباید بیش از ۲ دقیقه روی حرارت بجوشد.

مرحله ششم

البته اگر ظاهر مربا برایتان مهم نیست و می خواهید زرشک ها کمی له شوند، می توانید مدت بیشتری برای پخت زرشک زمان بدهید. در نهایت اجازه می دهیم مربا خنک شود، سپس آنرا درون ظرف مناسب می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.