طرز تهیه شیرینی میکادو

طرز تهیه شیرینی میکادو ساده طرز تهیه شیرینی میکادو بدون ارد نخودچی طرز تهیه شیرینی میکادو لوله ای طرز تهیه میکادو مجلسی طرز تهیه شیرینی میکادو تصویری طرز تهیه شیرینی میکادو دونفره طرز تهیه شیرینی میکادو نی نی سایت طرز تهیه شیرینی میکادو آشپزخانه کوچک من

شیرینی میکادو یکی از شیرینی های محبوب دهه شصت است که امروزه هم طرفداران خاص خودش را دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی میکادو بازاری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی میکادو
آرد نخودچی۱ لیوان
آرد سفید۲ لیوان
پودر قند¾ لیوان
کره۱۵۰ گرم
روغن مایع¾ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
نان میکادوبه تعداد کافی

طرز تهیه شیرینی میکادو

مرحله اول

برای تهیه شیرینی میکادو بازاری ابتدا آرد را الک می کنیم، سپس به همراه آرد نخودچی داخل یک تابه مناسب با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه تابه را روی حرارت قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه آردها را تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه بوی خامی ها آردها گرفته شد، کره و روغن مایع را به تابه اضافه می کنیم و حرارت را کمتر می کنیم، سپس مواد را به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند. در ادامه پودر کاکائو و دارچین را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مجددا مواد را ترکیب می کنیم تا دارچین و پودر کاکائو به خورد مواد بروند. در ادامه پودر قند را الک کرده، سپس به تابه اضافه می کنیم و هم زدن مواد را تا زمانی که پودر قند با دیگر مواد یکدست شود ادامه می دهیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که مایه میانی شیرینی نه باید خیلی سفت باشد، نه خیلی شل که از بین نان ها بریزد. در ادامه نان های میکادو را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس مواد را با پالت یا قاشق به صورت یکدست روی نان می مالیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که مایه میانی شیرینی باید گرم باشد و خیلی داغ نباشد که نان را خراب کند. ضمن اینکه اگر مایه میانی شیرینی بیش از حد سرد شود، دیگر نمی توانیم آنرا روی سطح نان پخش کنیم و نان ها هم به آن نمی چسبند.

مرحله ششم

پس از اینکه مایه میانی شیرینی را روی نان میکادو پخش کردیم، سریعا یک لایه دیگر نان روی آن قرار می دهیم، سپس با دست به خوبی فشار می دهیم تا نان ها به مایه میانی شیرینی بچسبند. در ادامه مراحل را به همین شکل ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

تعداد لایه های شیرینی میکادو سلیقه ای است، ولی بهتر است کمتر از ۵ لایه نباشد. پس از اینکه تمام لایه های شیرینی را روی هم گذاشتیم، یک جسم سنگین روی آنها قرار می دهیم تا به خوبی به هم بچسبند.

مرحله هشتم

حالا شیرینی های آماده شده را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خودشان را بگیرند و از هم جدا نشوند. پس از گذشت این زمان شیرینی ها را یخچال خارج کرده و به شکل دلخواه برش می زنیم و در ظرف می چینیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.