طرز تهیه کیک مرمری

طرز تهیه کیک مرمری, کیک مرمری زبرا , طرز تهیه کیک مرمری آینه ای , فیلم طرز تهیه کیک مرمری

کیک مرمری یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، این کیک خوش طعم که برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است، خیلی راحت درست می‌شود، کیک مرمری را می‌توانید به روش‌های مختلف تهیه و آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک مرمری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ پیمانه
روغن مایع۴/۳ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شیر۱ پیمانه
شکر۱ و ۴/۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری استاندارد
وانیل۱ قاشق چای خوری
جوش شیریننصف قاشق چای خوری
پودر کاکائو۱ و نیم قاشق غذا خوری
آرد اضافی۱ و نیم قاشق غذا خوری
پودر نسکافه۱ و نیم قاشق غذا خوری
خامه فرم گرفته یا شکلات ذوب شده برای تزئینبه مقدار لازم
مغز آجیل ( پسته، گردو و بادام ) و پودر نارگیل برای تزئینبه مقدار لازم
شکلات چیپسی برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک مرمری

مرحله ۱: آماده‌سازی ترکیب آرد و مواد جانبی

برای تهیه کیک مرمری مجلسی ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس مقداری بکینگ پودر و کمی جوش شیرین به آرد اضافه کنید، با هم ترکیب کنید سپس ترکیب آرد را سه بار الک کنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، بعد آن را کنار بگذارید.

مرحله ۲: تخم‌مرغ و شکر را مخلوط کنید

سپس تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها یکدست و کمی حجیم شود بعد مقداری شکر به تخم مرغ‌ها اضافه کنید، دوباره با دور تند همزن برقی به مدت تقریبا ۵ دقیقه خوب هم بزنید.

مرحله ۳: افزودن وانیل به ترکیب تخم‌مرغ و شکر

وقتی که شکر و تخم مرغ‌ها خوب با هم ترکیب شدند، طوری که بافت مخلوط تشکیل شده یکدست، کرم رنگ، کش‌دار و حجیم شد مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد.

مرحله ۴: اضافه کردن روغن مایع و شیر

سپس مقداری روغن مایع به ترکیب مواد اضافه کنید، دوباره آن‌ها را کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است روی مواد بریزید، بعد به مدت چند ثانیه فقط به اندازه‌ای که با هم مخلوط و یکدست شوند هم بزنید.

مرحله ۵: اضافه کردن ترکیب آرد

بعد از آن ترکیب آرد، بکینگ پودر و جوش شیرین را کم کم در دو تا سه مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، بعد با همزن دستی یا لیسک در یک جهت، به شکل دورانی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند و آرد به شکل گلوله داخل مخلوط باقی نماند.

مرحله ۶: تقسیم مایه کیک برای کیک سه رنگ

وقتی که مایه کیک آماده شد برای این که در نهایت کیک سه رنگ شود مایه کیک را به سه قسمت تقسیم کنید و داخل سه ظرف جداگانه بریزید سپس به یک قسمت یک و نیم قاشق آرد اضافه کنید، هم بزنید و با مواد خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند‌.

مرحله ۷: اضافه کردن کاکائو و نسکافه

به قسمت دیگر یک و نیم قاشق پودر کاکائو اضافه کنید، با همزن دستی هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند، سپس به قسمت بعدی مقداری پودر نسکافه اضافه کنید، هم بزنید تا عطر و طعم نسکافه به خورد مواد برود و بافت آن یکدست و صاف شود.

مرحله ۸: آماده‌سازی و چیدمان قالب

سپس قالب مورد نظر را با مواد جدا کننده یا روغن مایع کاملاً چرب کنید بعد نیمی از مواد سفید ساده را داخل قالب بریزید، سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان مواد کاکائویی و مواد نسکافه‌ای را به ترتیب روی مواد سفید بریزید، بعد سطح آن‌ها را صاف کنید.

مرحله ۹: ترتیب ریختن مواد داخل قالب

بعد دوباره باقیمانده مواد سفید رنگ را روی آن‌ها بریزید ترتیب ریختن مواد داخل قالب کاملاً سلیقه‌ای است سطح مواد را صاف کنید، سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، بعد دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۱۰: پخت کیک در فر

سپس اجازه دهید تا کیک داخل فر به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزد و آماده شود، دقت کنید که در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود، بعد از آن با توجه به این که دمای فرهای مختلف فرق می‌کند میزان پخت کیک را تست کنید.

مرحله ۱۱: تست پخت کیک

بعد از ۴۰ دقیقه یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته شده و آماده است سپس قالب کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کیک مرمری کم کم خنک شود.

مرحله ۱۲: خنک کردن و جدا کردن کیک از قالب

وقتی کیک خوب خنک شد با یک چاقوی تیز اطراف کیک را از قالب جدا کنید، بعد قالب را به آرامی برگردانید تا کیک به شکل کامل از قالب خارج شود، سپس کیک را در ظرف دیگری قرار دهید تا طرف دیگر کیک هم کاملا خنک شود.

مرحله ۱۳: تزئین نهایی کیک

بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان روی کیک مقداری خامه فرم گرفته یا شکلات ذوب شده بریزید، سپس آن را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی و چند برش حلقه‌ای موز یا توت فرنگی تزئین کنید.

مرحله ۱۴: برش زدن و سرو کیک مرمری

سپس کیک مرمری را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، بعد چند برش از آن را داخل ظرف مناسب قرار دهید، در ادامه این کیک خوش طعم را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده سالم برای پذیرایی همراه با چای و قهوه سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.