طرز تهیه کیک ماگما

فیلم طرز تهیه کیک ماگما طرز تهیه کیک مغزدار کیک ماگما بدون فر کیک ماگما نی نی سایت کیک ماگما چیست

کیک ماگما یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماگما در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مایه محلبی
نشاسته ذرت۳  قاشق غذاخوری
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
شیر۳ لیوان
شکر¾ لیوان
کره۱۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
مواد لازم کیک ماگما
تخم مرغ۳ عدد
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
آرد۲ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک ماگما

مرحله اول

برای تهیه کیک ماگما خوشمزه در ابتدای کار مایه محلبی را آماده می کنیم، برای این منظور نشاسته ذرت را به همراه آرد سفید، شکر و شیر درون یک قابلمه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که مواد درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. زمانی که مایه محلبی به غلظت دلخواهمان رسید، کره و وانیل را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا مایه را درون ظرف دیگری منتقل کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس هر از گاهی هم می زنیم تا مایه رویه نبندد. در ادامه به سراغ درست کردن کیک می رویم، برای این منظور فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس مواد خشک که شامل آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو می باشد را با هم مخلوط کرده و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه شکر و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود، سپس شیر را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد درون کاسه را در حد مخلوط شدن هم زده، سپس روغن مایع را می افزاییم و مجددا مخلوط می کنیم. در ادامه مواد خشک الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مایه کیک یکنواخت شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته، سپس قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی مابین مایه کیک از بین بروند. حالا مایه محلبی را در مرکز مایه کیک ریخته و روی آنرا با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ تا ۵۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در قسمت مرکزی کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله نهم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم در دمای محیط کاملا خنک شود. پس از خنک شدن کیک قسمت میانی آن حالت فرو رفته پیدا می کند که کاملا طبیعی می باشد.

مرحله دهم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا به مدت ۸ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود و مایه محلبی خودش را بگیرد. پس از گذشت این زمان کیک را از قالب جدا کرده و روی آنرا با گاناش و پودر نارگیل تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 22 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.