طرز تهیه دسر نسکافه ای

دسر نسکافه ای با پتی بور طرز تهیه دسر نسکافه ای با نشاسته دسر نسکافه با شیر طرز تهیه دسر نسکافه ای بدون خامه دسر نسکافه و موز دسر نسکافه با ژلاتین

دسر نسکافه‌ای یک دسر خوشمزه و با طعم و عطر فوق‌العاده است که خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را درست کنید و برای پذیرایی در مهمانی‌ها از این دسر شیک و ساده استفاده کنید، این دسر لذیذ بافتی سبک و نرم دارد و بسیار پرطرفدار است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر نسکافه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۲.۵ لیوان
شکر۴ قاشق غذا خوری
نسکافه۲ قاشق چایخوری
خامه۵۰ گرم
نشاسته ذرت۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه دسر نسکافه‌ای

مرحله اول

برای تهیه دسر نسکافه ای ابتدا شیر را در یک ظرف بریزید و سپس به دلخواه خودتان شکر قهوه‌ای یا سفید را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند و بعد از آن نشاسته ذرت را هم روی شیر بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله دوم

سپس پودر نسکافه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بعد ظرف شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر گرم شود سپس با همزن دستی مدام شیر را هم بزنید تا بافت مواد یکدست و صاف شود و کمی غلظت آن بیشتر شود.

مرحله سوم

سپس خامه را در یک ظرف بریزید و مقداری از شیر را با قاشق بردارید و به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط و هم دما شوند، بعد خامه را به بقیه مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و مخلوط صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله چهارم

بعد با همزن دستی مدام شیر را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد، شیر نباید خیلی رقیق باشد و خیلی هم غلیظ نشود چون بعد از خنک شدن کمی غلظت آن بیشتر می‌شود، وقتی غلظت شیر به غلظت فرنی رسید، مخلوط را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

سپس دسر نسکافه‌ای را در دمای محیط قرار دهید تا حرارت اولیه خود را از دست بدهد و بعد آن را در ظرف مورد نظر بریزید و با شکلات‌های چیپسی و یا ترافل‌های رنگی تزئین کنید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله ششم

وقتی که دسر نسکافه‌ای در یخچال خودش را گرفت و منسجم شد، آن را از یخچال بیرون بیاورید و کمی پودر کاکائو یا قهوه روی آن بپاشید و تزئین کنید و به عنوان یک دسر خوش طعم و ساده همراه با دیگر دسرها برای پذیرایی از مهمان‌‌ها سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.