طرز تهیه چیز کیک قهوه

طرز تهیه چیز کیک قهوه , دستور پخت چیز کیک قهوه یخچالی

چیز کیک قهوه یکی از کیک‌های خوشمزه و با طعم و عطر فوق‌العاده است که خیلی راحت و سریع تهیه و درست می‌شود و به عنوان یک میان وعده بی‌نظیر و شیک برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این کیک لذیذ بافت سبک و لطیفی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک قهوه در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بیسکوئیت پتی‌پور۱ بسته
کره۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق غذا خوری سرپر
آب جوشنصف لیوان
خامه صبحانه۱ بسته
پنیر خامه‌ای۱ بسته
قهوه فوری⅓ لیوان
پودر قند۶ قاشق غذا خوری

طرز تهیه چیز کیک قهوه

مرحله اول

برای تهیه چیزکیک قهوه ابتدا بیسکوئیت‌های ساده را در ظرفی بریزید و با گوشتکوب برقی یا دستی کاملا پودر کنید و بعد کره را که به دمای محیط رسیده است و کمی نرم شده به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت خمیر تشکیل شده یکدست شود.

مرحله دوم

سپس داخل قالب مافین کاغذ کاپ کیک قرار دهید و از مواد بیسکوئیت داخل کاغذها بریزید و با یک وسیله به ته قالب فشار دهید تا مواد در ته قالب‌ها فشرده شوند، اگر قالب در دسترس شما نیست می‌توانید از یک فنجان یا کاسه کوچک استفاده کنید.

مرحله سوم

به شکلی که کف فنجان یا کاسه را کاغذ قرار دهید و سپس از مواد بیسکوئیت داخل آن‌ها بریزید و به کمک هر وسیله‌ای به ته قالب فشرده کنید، بعد به مدت تقریبا نیم ساعت قالب‌های مافین یا فنجان‌ها را در فریزر قرار دهید تا کامل سفت شود و قوام پیدا کند.

مرحله چهارم

سپس پودر ژلاتین را در یک ظرف بریزید و مقداری آب جوش را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد به روش بن‌ماری روی حرارت کتری نگه دارید تا مخلوط ژلاتین کاملا شفاف و یکدست شود و کنار بگذارید تا کمی سرد شوند.

مرحله پنجم

بعد در یک ظرف دیگر خامه صبحانه را بریزید و سپس پنیر خامه‌ای را به آن اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس مخلوط ژلاتین را که سرد شده است به مواد پنیری اضافه کنید و هم بزنید و بعد قهوه فوری را هم روی مواد بریزید.

مرحله ششم

بعد از آن هم بزنید تا قهوه کاملا به خورد مواد برود و عطر آن پخش شود، سپس پودر قند را هم اضافه کنید و هم بزنید تا در مخلوط حل شود و همه مواد با هم ترکیب شوند، بعد از مخلوط مواد پنیری با قاشق مقداری روی هر قالب مافین بریزید.

مرحله هفتم

سپس قالب‌ها را به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کنند و مواد پنیری و ژله‌ای کاملا خودشان را بگیرند و چیز کیک منسجم شود، بعد از آن از یخچال بیرون بیاورید و در یک ظرف بچینید و با خامه و شکلات ذوب شده و خرده‌های گردو تزئین کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.