طرز تهیه دسر به

طرز تهیه دسر به ترکیه ای انواع غذا و دسر با به طرز تهیه دسر به زبان فارسی طرز تهیه دسر میوه ای با خامه طرز تهیه دسر ساده به زبان فارسی دسر به با شیره انگور طرز پخت به روش پختن میوه به نی نی سایت

دسر به یکی از دسرهای شیرین و خوشمزه ترکیه‌ای است که عطر و طعم بی‌نظیری دارد و معمولا در فصل پاییز و با رسپی‌های مختلفی درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله روش پخت و طرز تهیه دسر به در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
به۲ عدد
شکر۲۰۰ گرم
آب۴۵۰ میلی‌لیتر
دانه هلبه مقدار دلخواه
چوب دارچینبه مقدار دلخواه
بستنی وانیلی یا سرشیربه مقدار دلخواه

طرز تهیه دسر به

مرحله اول

برای تهیه دسر به خوشمزه ابتدا به ها را پوست بکنید و از وسط نصف کنید، بعد دانه‌های به را در بیاورید و کنار بگذارید و وسط به را که دانه‌ها در آن قسمت وجود دارند کمی با چاقو در بیاورید تا گود شود.

نکته: هرچه پوست به زردتر باشد، موقع پخت خوشرنگ‌تر می‌شود، چون به‌ها رسیده‌تر هستند.

مرحله دوم

بعد داخل یک قابلمه که بهتر است مسی باشد آب و شکر را بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شکر کامل در آب حل شود و بافت مایع، یکدست و صاف شود.

مرحله سوم

اگر شکر ناخالصی داشت و رنگ مایع کدر رنگ بود یک سفیده تخم مرغ را بزنید و در مخلوط آب و شکر وقتی روی حرارت قرار دارند، بریزید و کمی صبر کنید.

مرحله چهارم

تقریبا ۲ تا ۳ دقیقه بعد سفیده تخم‌مرغ همه ناخاصی‌های مخلوط آب و شکر را به خود می‌گیرد و در کنار ظرف جمع می‌شود، بعد با قاشق سفیده را بگیرید و دور بریزید.

مرحله پنجم

وقتی مایع زلال شد، برش‌های به‌ را به مایع اضافه کنید و بعد به مقدار دلخواه و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان چوب دارچین و چند دانه هل که سوراخ کرده‌اید را در مخلوط بریزید.

مرحله ششم

سپس دانه‌های به را هم اضافه کنید و روی حرارت متوسط، بگذارید تا به جوش آید وقتی مخلوط مایع به جوش آمد حرارت را کم کنید و ۴ تا ۵ ساعت اجازه دهید تا به‌ها خوب بپزند.

مرحله هفتم

وقتی که به‌ها تغییر رنگ دادن و آب مخلوط کشیده شد و به غلطت مناسب رسید، یعنی خوب پخته شده‌اند پس ظرف را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید.

مرحله هشتم

برای این مرحله با سلیقه و ذائقه خودتان هم می‌توانید از بستنی وانیلی استفاده کنید و هم سرشیر، ولی چون خود دسر شیرین است با سرشیر طعم بهتری پیدا می‌کند.

مرحله نهم

بعد به‌ها را در ظرف مناسب بچینید و داخل آن را که گود کرده بودید سرشیر یا بستنی بریزید و با پودر پسته یا پودر نارگیل و شیره خودِ به تزئین کنید، سپس دسر به را سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 27 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.