طرز تهیه پودینگ توت فرنگی

طرز تهیه پودینگ توت فرنگی با پودر آماده طرز تهیه پودینگ توت فرنگی فوری کوپا طرز تهیه پودینگ توت فرنگی با بیسکویت طرز تهیه پودینگ توت فرنگی فرمند طرز تهیه پودینگ توت فرنگی با ژله پودینگ توت فرنگی آماده

پودینگ توت فرنگی یکی از دسرهای ایتالیایی و خوشمزه است که به خاطر عطر و طعم بی‌نظیر آن طرفداران زیادی دارد و طرز تهیه آن خیلی ساده و سریع است‌، برای آشنایی با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
توت فرنگی۴ لیوان
شیر۴ لیوان
شکریک و نیم پیمانه
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
شکر برای سس۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پودینگ توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه پودینگ توت‌فرنگی خوشمزه در ابتدا توت‌فرنگی‌ها رو به خوبی شسته و برگ‌های سر توت فرنگی را جدا کنید، سپس در آبکش بریزید چند دقیقه اجازه دهید تا آب اضافی آن‌ها کاملا گرفته شود.

مرحله دوم

سپس به مقدار ۲ لیوان از توت ‌فرنگی‌ها را جدا کنید و در میکسر کاملا میکس کنید تا بافت یکدستی پیدا کند، بعد از صافی رد کنید و در ظرف مناسب قرار دهید.

مرحله سوم

در ادامه توت‌ فرنگی‌‌های باقیمانده را خرد کنید و در یک ظرف کوچک قرار دهید و ۴ قاشق شکر روی آن بریزید و کنار بگذارید تا آب بیاندازد.

مرحله چهارم

سپس شیر را در یک ظرف مناسب بریزید و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و مخلوط یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا توت‌ فرنگی میکس شده و بعد از آن شکر را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و کمی هم بزنید، سپس مخلوط آماده شده را روی حرارت ملایم قرار دهید و با همزن دستی به صورت دائم هم بزنید.

مرحله ششم

بعد از این‌که مخلوط مواد کمی غلیظ شد، پودر ژلاتین و وانیل را اضافه کنید و دوباره با همزن مواد را با هم ترکیب کنید تا زمانی که غلظت پودینگ به غلظت فرنی برسد.

نکته: وانیل را برای اینکه پودینگ عطر و طعم خوبی داشته باشد به مواد اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم

وقتی که پودینگ به غلظت مناسب رسید، حرارت را خاموش کنید و آن را در ظرف‌های مورد نظر بریزید و اجازه دهید تا کمی خنک و سفت شود، فقط ظرف‌ها را کمی خالی بگذارید تا برای اضافه کردن سس هم جا باشد.

مرحله هشتم

در این مرحله توت فرنگی‌های باقیمانده را که کنار گذاشته بودید روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور یکنواخت به هم بزنید تا غلیظ شود و بافت آن شبیه سس، یکنواخت شود.

مرحله نهم

بعد از این که توت فرنگی‌ها به غلظت دلخواهتان رسید، یعنی نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد، مخلوط را از روی حرارت بردارید و در محیط مناسب قرار دهید و اجازه دهید که کاملا خنک شود.

مرحله دهم

بعد از آن سس کاملا سرد را روی پودینگ ها بریزید و با خامه، بیسکوئیت، تکه‌های میوه تازه مثل موز و توت فرنگی تزئین کنید و برای ۳ تا ۴ ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله یازدهم

در پایان بعد از این‌که پودینگ‌های توت فرنگی به خوبی خود را گرفتند و قوام پیدا کردند آن‌ها را از یخچال خارج کنید و به عنوان یک دسر خوشمزه، سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.