طرز تهیه پودینگ شکلاتی

طرز تهیه پودینگ شکلاتی طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت طرز تهیه پودینگ شکلاتی آماده طرز تهیه پودینگ شکلاتی بدون نشاسته ذرت پودینگ چیست پودینگ شکلاتی مجلسی پودینگ شکلاتی چیست طرز تهیه پودینگ آماده کوپا

پودینگ شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با ترکیبات مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پودینگ شکلاتی
نشاسته ذرت۱۰۰ گرم
شیر۱ کیلوگرم
پودر کاکائو۱ قاشق سوپخوری
آب گرم½ لیوان
شکر۱۳۰ گرم
نمک½ قاشق چایخوری
کره۳۵ گرم
وانیل شکری۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای۵۰ گرم

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار نشاسته را با مقداری از شیر مخلوط کرده، سپس هم می زنیم تا نشاسته و شیر کاملا یکدست شوند. در ادامه مابقی شیر را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مزحبه دوم

حالا پودر کاکائو و آب گرم را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و آمیخته شوند. در ادامه مخلوط شیر و نشاسته را به همراه نمک و کره به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه مایه پودینگ را مخلوط می کنیم و برای طعم و رنگ بهتر شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا غلظت مایه پودینگ به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله چهارم

زمانی که مایه پودینگ به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک قالب پلاستیکی یا سیلیکونی مناسب انتخاب می کنیم و بدون چرب کردن آن مایه پودینگ را درون قالب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم مایه پودینگ به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای محیط بماند تا کمی از دمای آن کاسته شود، سپس قالب را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا پودینگ کاملا سفت شود.

مرحله ششم

زمانی که تمایل به ریختن مایه پودینگ درون قالب های فلزی دارید، قبل از آن قالب را با آب سرد تمیز بشویید، سپس خشک کنید و درون آنرا با مقدار خیلی کمی روغن مایع چرب کنید و مایه پودینگ را درون آن بریزید.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس با لبه چاقو اطراف پودینگ را از قالب جدا کرده و دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت پودینگ را به همراه خلال پسته و شکلات چیپسی تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.