طرز تهیه فالوده

طرز تهیه فالوده شیرازی با رشته آماده طرز تهیه فالوده ساده طرز تهیه فالوده خانگی طرز تهیه فالوده با نشاسته طرز تهیه فالوده شیرازی با آبکش طرز تهیه فالوده مشهدی طرز تهیه فالوده با رشته ورمیشل طرز تهیه فالوده بازاری

فالوده یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار در ایران است که اصالت این دسر به شهر شیراز تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فالوده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای فالوده
رشته فالوده۱  بسته
شکر۳ لیوان
آب۲٫۵ لیوان
گلاب½ لیوان
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه فالوده

مرحله اول

برای تهیه فالوده خوشمزه در ابتدای کار از ۱ روز قبل شروع به آماده سازی شربت فالوده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس هم می زنیم تا شکر به خوبی حل شود.

مرحله دوم

هنگامی که شکر به خوبی ذوب شد، گلاب را به قابلمه افزوده و با یکدیگر به خوبی مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا شهد خنک شود. زمانی که شربت خنک شد، آنرا درون ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ظرف حاوی شهد را به مدت ۱ روز درون فریزر قرار می دهیم تا منجمد شود. پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب بر می داریم و درون آن مقداری آب ریخته، سپس روی حرارت متوسط می گذاریم و اجازه می دهیم به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

در ادامه رشته های فالوده را به تکه های کوچکتر تقسیم کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه درون قابلمه بمانند تا مانند رشته های ماکارونی نرم شوند. در ادامه آنها را درون آبکش ریخته و با آب سرد آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا درون یک کاسه مناسب مقداری آب سرد ریخته و رشته های فالوده را درون کاسه می ریزیم. در ادامه شربت فالوده را از فریزر خارج کرده و آنرا خرد می کنیم تا حالت پودری پیدا کند، سپس رشته ها را مجددا آبکشی می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه یک کاسه نسبتا گود برداشته و ۱ لایه از شربت منجمد شده می ریزیم، سپس روی آن ۱ لایه رشته فالوده ریخته و این کار را ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. حالا رشته های فالوده و شربت را به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه فالوده را به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا جا بیفتد. پس از گذشت این زمان فالوده را از فریزر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با آب لیمو ترش تازه، شربت آلبالو و بستنی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.