طرز تهیه بستنی حصیری

طرز تهیه بستنی حصیری خانگی زعفرانی سنتی

بستنی حصیری یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی حصیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بستنی حصیری
شیر۵۰۰ لیتر
شکر۱۳۰ گرم
ثعلب۲٫۵ گرم
گلاب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بستنی حصیری

مرحله اول

برای تهیه بستنی حصیری به روش خانگی در ابتدای کار شیر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیر بجوشد. حالا ثعلب را به همراه شکر با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که شیر جوش آمد مخلوط شکر و ثعلب را کم کم به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا درون شیر حل شوند. پس از اضافه کردن تمام مخلوط شکر آنرا به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط شیر به غلظت فرنی نزدیک شد، گلاب را اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. زمانی که کمی از دمای مایه بستنی کاسته شد، آنرا درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پودر زعفران را به کاسه اضافه کرد و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود. در ادامه روی ظرف را با درپوش پوشانده و به مدت ۴۵ دقیقه درون فریزر می گذاریم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان ظرف را از فریزر خارج کرده با چنگال مخلوط می کنیم، سپس مجددا روی ظرف را پوشانده و به مدت ۴۵ دقیقه دیگر درون فریزر می گذاریم. این مراحل را به مدت ۷ مرتبه مرتب تکرار می کنیم.

مرحله ششم

این کار باعث می شود بستنی حالت یخ زده پیدا نکند و کش دار شود. پس از مرتبه هفتم روی ظرف را پوشانده و به مدت یک شب درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا منجمد شود، سپس بین نان حصیری سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 14 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.