طرز تهیه شیرینی برفی گردویی

طرز تهیه شیرینی برفی گردویی , دستور پخت شیرینی برفی ترکیه

شیرینی برفی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مغزدار است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی برفی گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی برفی گردویی
مغز گردو½ پیمانه
آرد۲۵۰ گرم
روغن جامد۱۱۳ گرم
پودر قند¼ پیمانه

طرز تهیه شیرینی برفی گردویی

مرحله اول

برای طرز تهیه شیرینی گردویی برفی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس مغز گردوها را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شوند.

مرحله دوم

توجه داشته باشید مغز گردوها را بیش از حد میکس نکنید که به روغن بیفتند. در ادامه روغن جامد را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط روغن روشن و کرمی شود.

مرحله سوم

توجه داشته باشید هم زدن صحیح مخلوط درون کاسه باعث می شود بافت شیرینی ها کاملا ترد و پوک شوند. در ادامه پودر گردو را به کاسه افزوده و در حد مخلوط شدن با کمک لیسک هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد را ۳ مرتبه الک کرده و طی ۳ مرحله آرام آرام به کاسه حاوی مواد افزوده و با کمک لیسک هم می زنیم تا ترکیب شوند. در ادامه خمیر بدست آمده را به مدت ۵ دقیقه با نوک انگشت ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

زمانی که خمیری نرم و نچسب حاصل شد، ورز دادن را متوقف کرده، سپس از خمیر گلوله هایی به اندازه ۱۵ گرم جدا کرده و گرد می کنیم. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را درون آن می چینیم.

مرحله ششم

حالا سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید این شیرینی تغییر رنگ خاصی ندارد و فقط زیر آن کمی طلایی رنگ می شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که شیرینی ها پخته شدند سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه شیرینی های خنک شده را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون پودر قند می غلطانیم.

مرحله هشتم

در ادامه شیرینی های آغشته شده به پودر قند را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به دلخواه می توانیم روی آنها را با مقداری پودر پسته تزیین کنیم. در نهایت شیرینی گردویی ها را به همراه ۱ فنجان چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.