طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی

طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی , دستور پخت دسر سارای تاتلیسی

دسر سارای تاتلیسی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مخصوص کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دسر سارای تاتلیسی
شیر۴ پیمانه
آرد۱٫۵ پیمانه
نشاسته ذرت یا گل۲ قاشق غذاخوری
شکر۱٫۵ پیمانه
کره۲۵ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکلات صبحانهبه مقدار کافی
خلال بادام یا فندق بو دادهبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی

مرحله اول

برای تهیه دسر سارا تاتلیسی خوشمزه در ابتدای کار درون یک قابلمه مواد خشک را که شامل آرد، شکر و نشاسته ذرت می باشد را ریخته و مخلوط می کنیم، سپس شیر را به قابلمه اضافه کرده به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که مواد درون شیر حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و با همزن دستی به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه کمی سنگین شده و به غلظت فرنی نزدیک شود. در ادامه کره و وانیل را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مایه را به خوبی هم می زنیم تا کره با دمای مایه ذوب شده، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مایه کاملا خنک شود. در ادامه لیوان های مورد نظرمان را انتخاب کرده و درون آنرا با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا از مایه دسر تاتلیسی درون لیوان های مورد نظرمان ریخته و لیوان ها را به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شده و ببندد. پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه اطراف دسر را با کمک چاقو از لیوان ها جدا کرده و خارج می کنیم، سپس به اندازه های دلخواه برش می زنیم. در ادامه دسرها را درون خلال بادام، پسته یا فندق بو داده می غلطانیم، سپس با شکلات آب شده تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 24 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.