طرز تهیه بیسکویت های بای

طرز تهیه بیسکویت های بای آشپزخانه کوچک من طرز تهیه بیسکویت های بای خانگی بدون فر طرز تهیه های بای با پیمانه طرز تهیه های بای بدون نشاسته ذرت قیمت بیسکویت های بای

بیسکویت های بای یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر خاورمیانه دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت های بای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۲۱۵ گرم
شکر۷۵ گرم
کره نرم۱۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد کوچک
وانیل½ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه بیسکویت های بای

مرحله ۱: آماده‌سازی مواد اولیه

برای تهیه بیسکویت های بای به روش خانگی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. حالا کره نرم شده را به همراه تخم مرغ، وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ۲: مخلوط کردن مواد مرطوب

در ادامه مواد درون کاسه را با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست و کرم رنگ شود، سپس آرد را درون کاسه الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. حالا خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله ۳: احتیاطات مهم در ورز دادن خمیر

توجه داشته باشید خمیر را ورز ندهید به علت وجود کره خمیر با حرارت دست روغن پس می دهد و باعث می شود بیسکویت خشک شود. حالا به یکی از قسمت های خمیر پودر کاکائو الک شده را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ۴: اضافه کردن نشاسته به خمیر

در ادامه به خمیر باقی مانده نشاسته ذرت الک شده را اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست شود. حالا خمیرها را درون دو کیسه فریزر جداگانه گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کنند.

مرحله ۵: استراحت و پرهیز از حرارت مستقیم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. حالا از خمیرها گلوله هایی به اندازه یک فندق جدا کرده و در دست به صورت قلقلی فرم می دهیم.

مرحله ۶: شکل دادن به خمیر

حالا از دو خمیر سه گلوله یکی در میان کنار هم دیگر به صورت دایره قرار می دهیم، سپس مقداری شکلات چیپسی مرکز آن می ریزیم و با دست خمیر را جمع می کنیم تا شکلات چیپسی ها میان خمیر پنهان شوند.

مرحله ۷: چیدن بیسکویت‌ها در تابه

در این مرحله درون تابه رژیمی را با کاغذ روغنی پوشانده، سپس خمیرها را با فاصله از هم درون آن می چینیم. حالا واشر تابه را جدا کرده و درب آنرا می بندیم و روی شعله پخش کن قرار می دهیم تا بیسکویت ها بپزند.

مرحله ۸: پخت و خنک کردن بیسکویت‌ها

زمانی که اطراف شیرینی ها طلایی و خوشرنگ شد، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم بیسکویت ها کاملا خنک شوند. در نهایت بیسکویت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 شهریور 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.