طرز تهیه بیسکویت زعفرانی

طرز تهیه بیسکویت زعفرانی

بیسکویت زعفرانی یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت زعفرانی
تخم مرغ۱ عدد کامل + ۱ عدد زرده تخم مرغ
آرد۲ لیوان
شکر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه بیسکویت زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه زرده تخم مرغ و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا به ترتیب روغن مایع و زعفران دم کرده را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که خمیری نرم و یکدست حاصل شد، آنرا درون کیسه فریزر گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت می دهیم. در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا از یخچال خارج کرده، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا از خمیر به اندازه یک گردو جدا کرده و درون سینی فر با فاصله از هم می چینیم و روی آنها را مهر می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و اطراف به آنها طلایی شود. در نهایت اجازه می دهیم بیسکویت‌ ها خنک شده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.