طرز تهیه بیسکویت گردویی

طرز تهیه بیسکویت گردویی , دستور پخت بیسکویت گردویی ایتالیایی

بیسکویت گردویی یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه و خوش عطر بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت گردویی
پودر قند۱ پیمانه
آرد۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پودر گردو½ پیمانه

طرز تهیه بیسکویت گردویی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت گردویی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا کره را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس پودر قند را درون الک ریخته و روی کره الک می کنیم. در ادامه کره را به دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد به صورت یکدست هم زده شود. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد و پودر گردو را طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده و آن را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله پنجم

۱۰ دقیقه قبل از به اتمام رسیدن زمان استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه خمیر را از یخچال خارج کرده، سپس روی سطح کار با کمک وردنه به قطر ۱ سانتی متر پهن می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را با کاتر دلخواه قالب می زنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرهای قالب زده شده را با فاصله ۱ سانتی متر از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا یک کاسه آب جوش درون فر می گذاریم و اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۵ دقیقه کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس بدون دست زدن به بیسکویت ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم

پس از خنک شدن بیسکویت ها روی آنها به دلخواه مقداری پودر نارگیل یا پودر پسته به عنوان تزیین می ریزیم. در نهایت بیسکویت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.