طرز تهیه کیک شکلاتی بهشتی

طرز تهیه کیک شکلاتی بهشتی , دستور پخت کیک شکلاتی بهشتی

کیک شکلاتی بهشتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی بهشتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی بهشتی
آرد۱ و ¾ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع½ لیوان
شیر½ لیوان
شکر۱ لیوان
شکلات تلخ½ لیوان
مواد لازم کرم میانی
شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت۵ قاشق غذاخوری
گلاب½ لیوان
شکر۵ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری
کره½ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک شکلاتی بهشتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی بهشتی خوشمزه در ابتدای کار کرم را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه نشاسته ذرت، گلاب، شکر، خامه و آرد درون یک قابلمه مناسب ریخته و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که مواد درون شیر حل شده اند قابلمه را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد، سپس کره را به همراه مقداری زعفران دم کرده به قابلمه افزوده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت یک دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کرم خنک شود. در این فاصله به سراغ درست کردن کیک می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۶ دقیقه هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. حالا شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود و به همراه شیر به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه مواد درون کاسه را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و طی دو مرحله به کاسه می افزاییم. حالا با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس مایه کیک را درون آن ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند و بپزد. پس از گذشت این زمان در صورت پخته بودن کیک قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله نهم

پس از خنک شدن کیک روی آنرا به صورتی که یک سانتی متر از لبه ها فاصله داشته باشد به صورت دایره برش می زنیم، سپس به ارتفاع یک سانتی متر درون کیک را خالی کرده و خرده های کیک را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دهم

حالا درون کیک را با مایه کرم پر کرده و روی آنرا با خرده های کیک پر می کنیم، سپس کیک را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان کیک را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.