طرز تهیه بیسکویت شکری

طرز تهیه بیسکویت شکری , دستور پخت بیسکویت شکری

بیسکویت شکری یکی از انواع بیسکویت های خوشمزه و ترد است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت شکری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت شکری
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
آرد۲۲۵ گرم
پودر قند۵۰ گرم
عصاره وانیل⅛ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
شکر دانه درشتبرای تزیین

طرز تهیه بیسکویت شکری

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت شکر خوشمزه در ابتدار کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده تا کاملا نرم شود. در ادامه پودر قند را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس کره به دمای محیط رسیده را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه عصاره وانیل به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه نمک و بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر به دست آمده را درون کیسه فریزر قرار داده، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. در ادامه خمیر را روی سطح کار قرار داده و با وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی خمیر را به دلخواه طرح می زنیم، سپس با کاتر مورد نظر قالب می زنیم. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای شکل داده شده را با فاصله درون سینی می چینیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به بیسکویت ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم

زمانی که بیسکویت ها کاملا خنک شدند، مقداری شکر دانه درشت به صورت پخش روی آنها می ریزیم تا شکری شوند. در نهایت بیسکویت ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.