طرز تهیه پاناکوتای انار

طرز تهیه پاناکوتای انار در قالب فیلم طرز تهیه پاناکوتای انار طرز تهیه پاناکوتای انار برای شب یلدا طرز تهیه دسر انار طرز تهیه پاناکوتا برای 4 نفر طرز تهیه پاناکوتا انار برای 10 نفر انواع دسر پاناکوتای انار طرز تهیه پاناکوتا ساده

پاناکوتای انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا در شب یلدا درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتای انار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پاناکوتای انار
شیر۲ لیوان
شکر۷ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد¼ پیمانه
خامه پاستوریزه۱۰۰ گرم
پودر ژله انار۲ بسته
دانه انار۱ پیمانه
گلاب۱ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه پاناکوتای انار

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتای انار خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ۱ بسته پودر ژله را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۱ پیمانه آب جوش به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود.

مرحله سوم

حالا نصف پیمانه آب سرد را به ژله اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و ظرف های مورد نظرمان را با کمی روغن می کنیم. در ادامه یک سوم حجم ظرف ها را با ژله پر می کنیم، سپس به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ژله کاملا ببندد.

مرحله چهارم

در این مرحله پاناکوتا را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم بافت ژلاتین اسفنجی شود. در ادامه کاسه را روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا ژلاتین را بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود، سپس شیر را به همراه وانیل و گلاب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هم می زنیم تا ذرات شکر حل شود و شیر گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله توجه داشته باشید شیر جوش نیاید، در صورت گرم شدن کفایت می کند. در ادامه ۱ ملاقه از شیر به خامه هم دمای محیط اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا خامه با شیر هم دما شده و کاملا حل شود.

مرحله هفتم

حالا مخلوط خامه را به ژلاتین اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس به شیر اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه پاناکوتا در دمای محیط کاملا خنک شود. در ادامه ژله را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله به اندازه ژله انار، مایه پاناکوتا را درون ظرف های سرومان می ریزیم، سپس مجددا درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم پاناکوتا کاملا ببندد. در ادامه ژله انار باقی مانده را به روش ژله اول درست می کنیم.

مرحله نهم

حالا ظرف های سرو را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی پاناکوتا مقداری دانه انار می ریزیم، به صورتی که روی دانه های انار را بگیرد ژله انار می ریزیم. در ادامه مجددا ظرف را درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود.

مرحله دهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا ظرف های سرو کاملا پر شوند. در ادامه مجددا ظرف های سرو را درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم پاناکوتا انار به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون بماند تا کاملا خودش را بگیرد.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت این زمان پاناکوتا انار را از یخچال خارج می کنیم. برای تزیین روش پاناکوتاها می توانیم به سلیقه خود از موادی مثل خامه فرم گرفته و انار دان شده استفاده کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 20 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.