طرز تهیه مسقطی لاری

طرز تهیه مسقطی لاری با نشاسته ذرت طرز تهیه مسقطی لاری آپارات طرز تهیه حلوا مسقطی نیکشهر بهترین مسقطی لاری

مسقطی لاری یکی از انواع دسرهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مسقطی لاری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مسقطی لاری
نشاسته گل یا گندم۱ لیوان
شکر۱ لیوان
آب۵ لیوان
کره۵۰ گرم
روغن مایع½ لیوان
زعفران دم کرده غلیظ⅓ لیوان
گلاب۱ لیوان
خلال بادام⅔ لیوان

طرز تهیه مسقطی لاری

مرحله اول

برای تهیه مسقطی لاری خوشمزه در ابتدای کار نشاسته و شکر را درون دو ظرف جداگانه می ریزیم، سپس به هر کدام دو نیم لیوان آب اضافه می کنیم. حالا مخلوط آب و نشاسته را به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا مخلوط آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم ذرات شکر کاملا حل شوند. توجه داشته باشید آب نجوشد در حد گرم شدن کفایت می کند.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط نشاسته را به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا بوی خامی نشاسته ذرت از بین رفته و به غلظت فرنی برسد. زمانی که نشاسته غلیظ شد کره و روغن مایع را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد به خورد هم بروند. زمانی که مواد یکدست شدند، گلاب و زعفران دم کرده غلیظ را به قابلمه اضافه کرده، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا مسقطی از دیواره‌ های قابلمه جدا شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه زمانی که از دیواره های قابلمه جدا شد، خلال بادام را به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی خلال بادام از بین برود و پس از آن مسقطی را درون سینی می ریزیم.

مرحله ششم

حالا به مسقطی اجازه می دهیم تا در دمای محیط استراحت کند تا کاملا سفت شود. زمانی که مسقطی خودش را گرفت آنرا با چاقو تیز به ابعاد دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.