طرز تهیه اسلایس سیب و دارچین

طرز تهیه اسلایس سیب و دارچین , دستور پخت اسلایس سیب و دارچین

اسلایس سیب و دارچین یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس سیب و دارچین در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم اسلایس سیب و دارچین
آرد قنادی۲ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شیر½ لیوان
بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق مرباخوری
مواد لازم میانی
سیب۲ عدد متوسط
پودر دارچین۲ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسلایس سیب و دارچین

مرحله اول

برای تهیه اسلایس سیب و دارچین خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور سیب ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیب رنده شده و پودر دارچین را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه نسبتا گودی ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ، حجیم و کش دار شود.

مرحله چهارم

حالا شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و با دور متوسط همزن در حد مخلوط شدن هم می زنیم.در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا قالب مورد نظرمان را با مقداری کره سرد چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را به صورت برعکس نگه می داریم.

مرحله ششم

زمانی که آرد اضافی از قالب خارج شد، دو سوم از مایه کیک را درون قالب ریخته و چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند. حالا مواد میانی را روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه به آرامی مواد میانی را پخش کرده و با مابقی مایه کیک روی آنرا می پوشانیم. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این مدت یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله نهم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا به اسلایس های کوچک و همسان برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت اسلایس های سیب و دارچین را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 20 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.