طرز تهیه اسلایس بادام زمینی

طرز تهیه اسلایس بادام زمینی , دستور پخت اسلایس کره بادام زمینی

اسلایس بادام زمینی یکی از انواع شیرینی های پرطرفدار و یخچالی است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس بادام زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پایه اسلایس بادام زمینی
بیسکویت ساقه طلایی۲۰۰ گرم
کره۷۰ گرم
کره بادام زمینی۱۰۰ گرم
بادام زمینی۴۰ گرم
مواد لازم لایه شکلاتی
شکلات تلخ۲۰۰ گرم
کره بادام زمینی۶۰ گرم

طرز تهیه اسلایس بادام زمینی

مرحله اول

برای تهیه اسلایس بادام زمینی خوشمزه در ابتدای کار کره و کره بادام زمینی را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا آب شود. در ادامه بیسکویت های ساقه طلایی را خرد می کنیم و درون غذاساز ریخته، سپس به خوبی میکس می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که بیسکویت ها پودر شدند، بادام زمینی، کره بادام زمینی و کره آب شده را به غذاساز اضافه کرده و مجددا به مدت ۲ دقیقه میکس می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند. در ادامه یک قالب مربعی مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درون قالب را با ورق آلومینیومی می پوشانیم، سپس مواد کراست را درون قالب ریخته و با پشت قاشق فشار می دهیم تا کاملا سفت و منسجم شود. در ادامه قالب را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این فاصله مایه شکلاتی را آماده می کنیم، برای این منظور شکلات تلخ را به همراه ۳۰ گرم از کره بادام زمینی درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری گذاشته و بنماری می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله باقی مانده کره بادام زمینی را به صورت جداگانه بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه قالب را از یخچال خارج کرده، سپس مخلوط شکلات و کره بادام زمینی را به صورت پخش روی لایه کراست می ریزیم.

مرحله ششم

حالا لایه شکلاتی را با قاشق یا لیسک روی لایه کراست پخش کرده، سپس کره بادام زمینی ذوب شده را به صورت پخش و نامرتب روی لایه شکلاتی ریخته و با خلالی دندان طرح می دهیم تا لایه شکلاتی حالت مرمری پیدا کند.

مرحله هفتم

در ادامه قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا لایه شکلاتی کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمانی قالب را از یخچال خارج کرده و با چاقوی گرم شده به اندازه های دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.