طرز تهیه اسلایس کارامل و پسته

طرز تهیه اسلایس کارامل و پسته , دستور پخت اسلایس کارامل پسته

اسلایس کارامل و پسته یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس کارامل و پسته در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم اسلایس اول
بیسکویت پتی بور۲۵۰ گرم
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شیر عسلیبه مقدار کافی
مواد لازم اسلایس دوم
پودر پسته۲۴۰ گرم
شیر عسلی
پودر قند
شکلات سفید۱۰۰ گرمم
مواد لازم اسلایس سوم
شکر قهوه ای۱۸۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
شکلات سفید۳۰۰ گرم
عسل۲ قاشق غذاخوری
شیر عسلی۲۴۰ گرم
مغز پسته خرد شدهبه مقدار کافی

طرز تهیه اسلایس کارامل و پسته

مرحله اول

برای تهیه اسلایس کارامل و پسته خوشمزه در ابتدای کار به سراغ درست کردن لایه اول می رویم، برای این منظور بیسکویت را خرد کرده و به همراه پودر کاکائو درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که بیسکویت ها کاملا پودر شدند، از غذاساز خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به اندازه که بیسکویت حالت خمیری نرم پیدا کند به کاسه شیر عسلی اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درون و اطراف قالب کمربندی به شکل مربع را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بیسکویت خمیری شکل را درون قالب می ریزیم و با غلتک یا گوشت کوب کاملا صاف کرده تا سطح خمیر صاف و صیقلی شود.

مرحله چهارم

حالا قالب را درون یخچال قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال بماند تا لایه اول کاملا سفت شود. در ادامه به سراغ درست کردن لایه دوم می رویم، برای این منظور شکلات سفید را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پودر پسته را به همراه شیر عسلی درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس پودر قند را درون کاسه الک می کنیم. در ادامه شکلات ذوب شده را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا پودر پسته خمیری شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را از یخچال خارج کرده و مخلوط پودر پسته را درون قالب روی لایه اول می ریزیم، سپس با غلتک کاملا پهن کرده و با گوشت کوب فشار می دهیم تا لایه ها به هم بچسبند و مجددا قالب را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا لایه سوم را آماده می کنیم، برای این منظور شکر قهوه ای را به همراه کره، و شیر عسلی درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کره کاملا ذوب شود.

مرحله هشتم

به محض ذوب شده کره، کاسه را از روی کتری بر می داریم، سپس شکلات سفید را به همراه عسل به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا شکلات با حرارت مایه ذوب شود و در صورت تمایل مقداری پسته خرد شده به کاسه می افزاییم.

مرحله نهم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه قالب را از یخچال خارج کرده و مایه لایه سوم را درون قالب روی لایه دوم می ریزیم، سپس روی آن را کاملا صاف کرده و قالب را چندین مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه از بین برود.

مرحله دهم

در صورتی که روی مایه حباب ایجاد شد، حباب ها را با خلال دندان از بین برده، سپس قالب را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا اسلایس کارامل و پسته کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا اجازه می دهیم اسلایس کارامل و پسته به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند، سپس آنرا از قالب خارج کرده و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم. در نهایت اسلایس را به اندازه های دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 6 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.