طرز تهیه تارت شکلاتی

طرز تهیه تارت شکلاتی با فر طرز تهیه تارت شکلاتی بدون فر طرز تهیه تارت شکلاتی با بیسکویت تارت شکلاتی با بیسکویت پتی بور

تارت شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که معمولا به عنوان میان وعده سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم تارت شکلاتی
آرد۱۵۸ گرم
پودر کاکائو۱۸ گرم
پودر شکر۷۰ گرم
کره سرد۸۸ گرم
تخم مرغ۱ عدد
مواد لازم گاناش تارت
خامه صبحانه۲۸۰ گرم
شکلات تلخ۱۴۰ گرم
گلوکز۶۰ گرم
کره۵۰ گرم

طرز تهیه تارت شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه تارت شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار خمیر تارت را آماده می کنیم، برای این منظور پودر کاکائو و آرد را درون الک ریخته، سپس ۳ به مرتبه الک می کنیم. حالا مواد خشک را به همراه کره سرد درون غذاساز می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه مواد را به خوبی میکس می کنیم تا حالت شنی یا خرده نان پیدا کند، سپس پودر شکر را به همراه تخم مرغ به غذاساز اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد به حالت خمیری شکل در آید.

مرحله سوم

در ادامه خمیر به دست آمده را درون کیسه فریزر ریخته و با وردنه صاف می کنیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر فرا با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس خمیر را درون قالب تارت گذاشته به صورتی که کف و دیواره های قالب را کاملا بپوشانددرون قالب فیکس می کنیم. در ادامه اضافه های خمیر که از قالب بیرون زده است را با قیچی برش می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه روی قالب را با سلفون می پوشانیم، سپس روی سلفون را با حبوبات سنگین پر می کنیم، سپس قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم خمیر تارت به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بماند تا پخت اولیه آن صورت گیرد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده، سپس حبوبات سنگین را از روی خمیر بر می داریم و مجددا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم خمیر برای بار دوم به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی پخته شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تارت به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا کاملا خنک شود. در این فاصله کره و شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب و یکدست شوند.

مرحله هشتم

در ادامه خامه و گلوکز را درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مخلوط خامه و گلوکز کمی گرم شود زمانی که مخلوط گلوکز گرم شد، بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله نهم

حالا مخلوط کره و شکلات را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مایه ترکیب و یکدست شوند، سپس مایه گاناش شکلاتی را روی تارت ریخته و قالب را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و روی تارت را به دلخواه با پودر کاکائو الک شده تزیین می کنیم. در نهایت تارت شکلاتی را به ابعاد دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 1 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.