طرز تهیه تارت موکا

طرز تهیه تارت موکا , دستور پخت تارت موکا

تارت موکا یکی از انواع شیرینی های بین المللی و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت موکا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم تارت موکا
آرد سفید۲۰۰ گرم
پودر قند۷۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
پودر قهوه۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی نسوزبه مقدار کافی
مواد لازم میانی تارت
دلی کاراملبه مقدار کافی
شکلات چیپسی نسوزبه مقدار کافی

طرز تهیه تارت موکا

مرحله اول

برای تهیه تارت موکا خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون کاسه الک کرده و وانیل را به آن می افزاییم. در ادامه مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره خامه ای شکل شود، سپس زرده تخم مرغ را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه مواد درون کاسه را مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس بین کار کاسه را چند مرتبه دورگیری می کنیم تا زرده تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود و بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو، پودر قهوه و نشاسته ذرت درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۴ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

مرحله پنجم

زمانی که خمیری لطیف درون کاسه جمع شد، مقداری شکلات چیپسی نسوز به کاسه اضافه کرده و با نوک انگشت ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند. حالا خمیر را درون یک کیسه فریزر گذاشته و با وردنه باز می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و با وردنه باز می کنیم. در ادامه خمیر را با قالب های بیضی تارت کوچک قالب می زنیم، سپس خمیر را درون همان قالب فیکس می کنیم، سپس با چنگال کف خمیر را سوراخ ایجاد می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب های را درون سینی فر قرار می دهیم و سینی را طبقه وسط فر گذاشته، سپس اجازه می دهیم تارت ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم تارت ها کاملا خنک شوند، سپس از قالب جدا می کنیم. در ادامه درون تارت ها را با دلی کارامل پر کرده و مقداری شکلات چیپسی روی آنها می ریزیم و با شکلات سفید تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 6 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.