طرز تهیه دونات

طرز تهیه دونات ساده طرز تهیه دونات برای ۴ نفر طرز تهیه دونات دونفره طرز تهیه دونات ساده با ماست طرز تهیه دونات خانگی بدون شیر طرز تهیه دونات ده دقیقه ای فیلم طرز تهیه دونات طرز تهیه دونات خانگی بدون فر

دونات یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد و معمولا بسیار مناسب برای میان وعده می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دونات
آرد۴ پیمانه
شیر ولرم۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
کره۷۵ گرم
شکلات تخته ایبه مقدار کافی

طرز تهیه دونات

مرحله اول

برای تهیه دونات به روش خانگی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم تا دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه شیر ولرم را به همراه خمیر مایه فوری درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا ۱ قاشق غذاخوری از مقدار شکر جدا کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و روی کاسه را با درپوش می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه کره به دمای محیط رسیده، نمک و مابقی شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و کره درون مخلوط تخم مرغ پخش شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه خمیر مایه به عمل آمده را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. حالا خمیر را با نوک انگشت به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم، سپس روی کاسه را با یک پارچه تمیز می پوشانیم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را روی سطح کار گذاشته و با وردنه باز می کنیم، سپس خمیر را با یک رینگ گرد قالب می ریزیم و در مرکز آنها را با ماسوره سوراخ ایجاد می کنیم. در ادامه درون یک سینی مناسب را مقداری آرد می پاشیم.

مرحله هشتم

حالا خمیرها را درون سینی می چینیم و روی آنها را با یک کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۲۰ دقیقه دیگر استراحت کنند تا حجیم شوند. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله نهم

حالا به اندازه ای که دونات ها درون قابلمه غوطه ور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس دونات ها را درون روغن انداخته و اجازه می دهیم یک طرف آن کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله دهم

زمانی که یک طرف دونات ها سرخ شدند، آنها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها نیز کاملا سرخ شوند. در نهایت دونات ها را از تابه خارج کرده و روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود.

مرحله یازدهم

زمانی که روغن اضافی دونات ها خارج شد، شکلات تخته ای را خرد کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس روی دونات ها را درون شکلات آب شده فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا دونات ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس مقداری مغز فندق یا پودر پسته به صورت پخش روی شکلات ها می ریزیم. در نهایت اجازه می دهیم دونات ها به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا شکلات سفت شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.