طرز تهیه دونات کدو حلوایی

طرز تهیه دونات کدو حلوایی , دستور پخت دونات کدو حلوایی بدون فر

دونات کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های محبوب بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم دونات کدو حلوایی
آرد گندم سبوس‌ دار۱ و ¾ لیوان
شیر بادام½ لیوان
شکر قهوه ای½ لیوان
پوره کدو حلوایی¾ لیوان
روغن نارگیل⅓ لیوان
پودر دارچین۲ قاشق چایخوری
نمک دریا¼ قاشق چایخوری
وانیلبه مقدار کافی

طرز تهیه دونات کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه دونات کدو حلوایی خوشمزه ابتدای کار پوره کدو حلوایی را آماده می کنیم، برای این منظور پوست کدو حلوایی را جدا می کنیم و به صورت نگینی درشت خرد می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا یک فنجان آب به کدو حلوایی اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم کدو حلوایی روی حرارت بماند تا کاملا پخته و نرم شود. پس از اینکه کدو پخت، آنرا را درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی کدو حلوایی خارج شود، سپس با کمک چنگال آنرا له می کنیم تا کاملا پوره شود. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا نمک دریا را به همراه پودر دارچین به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پوره کدو حلوایی را به همراه وانیل و شیر بادام به مخلوط آرد اضافه می کنیم و با لیسک به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه درون قالب های مخصوص دونات را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس دو سوم قالب را از مایه پر می کنیم.

مرحله ششم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم دونات ها به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و طلایی شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان دونات ها را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله دونات های خنک شده را از قالب خارج می کنیم و درون روغن نارگیل قرار می دهیم تا به آن آغشته شوند، سپس پودر دارچین را با شکر قهوه ای مخلوط می کنیم و دونات های به روغن آغشته شده را درون آن می غلطانیم.

مرحله هشتم

در نهایت یک ظرف مناسب برای سرو انتخاب می کنیم و دونات های کدو حلوایی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخردونات های کدو حلوایی را به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 17 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.